runesand Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 For et par timer siden virker det som om vårt domene forsvant fra internasjonale DNS-servere, f.eks. Googles 8.8.8.8 Vi har domenet saatchi.no hos Webhuset, og de sier de ikke ser noe galt på sin side. Hvis man sjekker så virker alt normalt: dig @ns.datacenter.no saatchi.no Men hos Google er det ikke noe: dig @8.8.8.8 saatchi.no Det er også pussig svar hos OpenDNS, hvor det kommer en gammel IP, som vi byttet fra for noen mnd siden: dig @208.67.222.222 saatchi.no Hva i alle dager skjer? Skuddsekundfeil eller noe annet? Vi får ikke mail, kundekampanjer virker ikke, krise krise... Lenke til kommentar
runesand Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2012 Nå viser det seg at det er flere av kundene deres med problem, så da er det ikke bare oss. (It's not me, it's you) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Sikker på at det ikke er domenet dere som holder på å bli slettet? Ser at domenet er registrert på et organisasjonsnummer som er slettet i enhetsregisteret. Norid foretar opprydding i "ny og ne" på slike, og varsler om at de risikerer å bli slettet om ikke domenet blir flyttet til en organisasjon som eksisterer. Og tilfeldigvis er i dag en slik dag hvor de rydder opp. Ca 3000 domener skal ha blitt satt i karantene i dag. 1 Lenke til kommentar
runesand Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2012 Ser at domenet er registrert på et organisasjonsnummer som er slettet i enhetsregisteret. Norid foretar opprydding i "ny og ne" på slike, og varsler om at de risikerer å bli slettet om ikke domenet blir flyttet til en organisasjon som eksisterer. Takk, veldig bra tips. Jeg ser at det er registrert på et annet org. nummer enn vårt nåværende, så det virker som en logisk forklaring. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Da er det bare å kontakte domeneleverandøren først som sist og få det ordnet opp i. Husk å sjekke firmanavn, orgnr, kontaktperson og adresse. Norid har sendt ut en purring og to til de det gjelder, men om kunden ikke har informert om endringer så har nok brevet gått til feil adresse. Lenke til kommentar
runesand Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2012 Har fått bekreftet hos NORID nå at det var dette som var problemet. Pussig nok mener Webhuset at de ikke har mottatt noen varsler, og hadde ingen aning hva som skjedde. Takk for tipset, da håper jeg vi er oppe igjen i morgen... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Det er ikke primært Webhuset(registrar) som får denne beskjeden, men kunden/abonnementen. Og det er til enhver tid kunden(dvs dere) som har ansvaret for å oppdatere adressen om den endrer seg, firmanavn om dere bytter navn, organisasjonsnr ved endring av selskap og ikke minst kontaktperson hos dere. Sjekk punkt 9.1 i regelverket for .no, som dere har godtatt når dere signerte på egenerklæringen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå