nilsth Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Hei Bestemte meg for å oppgradere ADSL abo. mitt fra det gamle på 384/128kb (tror jeg - husker ikke de nøyaktige tallene) til 1024/256kb (30gig limit) for noen dager siden. Spørsmålet er, hvor lang tid tar det før de skrur opp hastigheten? De jeg har snakket med hos telenor ser ikke ut til å bli enige. Alt fra "Det er fikset i løpet av dagen" til "Nei, sånt kan ta flere uker"... Skulle tro det var bare å gå inn på en maskin å bytte om... Lenke til kommentar
handy` Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Og hva var spørsmålet der ?? Lenke til kommentar
handy` Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 (Så ikke spørsmålet ditt først) Nei det kan ta fra 1-2 uker ca. de har "mye" og gjøre så de bruker lang tid.... Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 da min far fikk samme tilbud, tok det 2 måneder og MANGE telefonsamtaler før de klarte å skru opp hastigheten.. 30 GB grensa hadde de klart å aktivere med ikke å skru opp hastigheten Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Det er noen få tastetrykk å oppgradere linja di, men Telenor skriver deg opp på en papir lapp og så går de til lunch med kontorvinduet åpent så lappen blåser bort...Når vaskedama har samlet sammen ei bøtte lapper så går de gjennom dem og ser på noen av de som enda er leselige, oppgraderer noen linjer før de går til lunch med vinduet åpent......story loop - you got the picture Lenke til kommentar
Jove Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Har akkurat oppgradert fra 386 fri til 1024 med 30GB pr måned. Fikk først beskjed om at det skulle gå EN dag. Etter en halv uke maset jeg, og fikk da beskjed om at det kunne gå opptil en uke. Etter en og en halv uke, maset jeg igjen. Fikk da beskjed om at jeg hadde 1024. Selvom jeg hadde 384! De fant til slutt en "feil" i systemene deres. Så 10 minutt etter litt syting, hadde jeg plutselig den hastighet jeg skulle ha! Men 30-giga-byte-grensen, hadde allerede komt til 2% da... hehe sniker! Mvh Jan Ove Ps: jeg brukte chat-funkjsjonen. Den virket ganske så bra. Fikk alltid kontakt med telenorfolk etter noen sekunder. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Tar normalt 1-2 uker ja. Grunnen kan være at de ikke vil sende en tekniker til adsl sentralene vær gang en kunde bytter abb. Nei de samler nok opp noe før de sender en teknikker, de leker vel ikke butikk, eller gjør de det? I mitt tilfelle tok det 18dager å bytte fra telenor til bluecom. Lenke til kommentar
Funkcikle Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Telenor er noe for seg sjølv ja. Tok meg over 1mnd og 4 telefonsamtaler for å få endra fra den latterlige 1 gig linja til 30 gig. Men ikke ferdig der nei, blei fakturert for 2 abbonement i 4 mnd :o etter det, og brukte vel en formue på å forklare de telefondamene deres at jeg hadde bare ett abbonement ikke 2. Makan til kundeservice skal man lete lenge etter. Bare 2 mnd igjen så er bindingstida ute Feets.........don`t fail me now Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 er jo bravida som reiser ut til sentralene.....det er vel svar nok.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 er jo bravida som reiser ut til sentralene.....det er vel svar nok.. Det kan være ganske mange andre enn Bravida, og Bravida er jo veldig serviceinnstilt så ting kan la seg fikse på dagen bare TN greier og sende en arbeidsordre på det. Lenke til kommentar
bert Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Hei Jeg måtte vente i 1 måned, for å oppgradere fra 1GB til 30GB... Den dagen jeg skulle ha det, fungerte ikke internett i det hele tatt. Men, etter en samtale, og venting i 3 timer, så var det oppe å gå igjen, raskere og mer å laste ned Men, lenge igjen til bindingstiden er over... Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Litt på siden av saken, men jeg oppgraderte mitt NGT-abonnement fra Bravo til Delta for en liten stund siden. Ringte på ettermiddagen til kundeservice, da jeg kom hjem var linja oppe og gikk med 2Mbit inn. Det er intet i veien med teknologien til selskapene, det er snarere policy og servicekultur som er forskjellig. Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Sitter å venter på det samme selv.. Ble oppringt på torsdag for 2 1/2 uke siden, fikk opplyst at det skulle skje på null tid, de trengte jo bare trykke på en knapp.. jaja skjer vel imorra da tenkte jeg. Skjedde ingenting, ringte til dem på mandag for 2uker siden, de beklaget seg med at de ikke hadde fått inn bestillingen enda, men damen jeg snakket med forsikret meg om at hun skulle skrive seg opp på listen sin, og det derfor ville skje innen 24timer.. Vel, det er 2uker siden nå, og ingenting har skjedd... Tar vel en ny telefon imorra... *føler seg i grille-humør nå* Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Tar normalt 1-2 uker ja. Grunnen kan være at de ikke vil sende en tekniker til adsl sentralene vær gang en kunde bytter abb. Nei de samler nok opp noe før de sender en teknikker, de leker vel ikke butikk, eller gjør de det?I mitt tilfelle tok det 18dager å bytte fra telenor til bluecom. Denne skjønte jeg ikke. Det kan da ikke være nødvendig ut sende noen ut til sentralene for å bytte abo?? Spesielt ikke når det bare er snakk om hastighetsendring, eller ikke minst quota på nedlasting? Lenke til kommentar
nilsth Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Snakket med en hyggelig dame på 05000 i dag, som bare gikk inn på maskinen og satt opp hastighetsforrandringen til i morgen (det måtte visst være minimum ett døgn før man kunne skifte). En kan jo spørre seg hvorfor de ikke bare gjorde dette i førsteomgang, men vi får nå se i morgen, om det går som lovet. Lenke til kommentar
nilsth Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Bare for å følge opp historien her... Vel, så kom dagen de skulle oppgradere. Ventet til kl. 16, og fortsatt hadde det ikke skjedd noe. Etter det Jan Ove skrev at han hadde opplevd, gikk jeg inn og sjekket, og tror du ikke de hadde satt på 30Gb grensen alt. Ringte inn til 05000 og forklarte situasjonen. Damen jeg snakket med gikk for å snakke med en tekniker, og når hun kom tilbake kunne hun fortelle at oppgraderingen var lagt inn som en jobb i systemet, men at det kunne ta litt tid før det skjedde noe (1-2 dager). Så vet dere det Lenke til kommentar
Jove Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 En liten ting.. Kommer vi til å få regning i fra den dagen vi BESTILTE abb, eller den dagen vi faktisk FIKK den rette hastigheten? Forundrer meg ikke om Telenor stjeler noen kroner her og noen kroner der. Er jo bare bagateller, MEN dem er jo selv veldig flinke å sette renter på regningene mine om dem blir betalt 5 dager for sent. Prinsippsak.... En annen ting: http://privat.telenor.no/dinesider/default...epActivity=true Den siden poppet opp. Vi som forandrer hastighet, og er ferdig med bindingstiden som var.. Bør vi ikke få en slik ting til 1 kr? Har skrevet mail til telenor bare for å høre.. Tviler jeg får det da men. Har man bare rett på det, om man først sier opp abb, for så å tegne et helt nytt? Bare lurer... Mvh trett Jan Ove Lenke til kommentar
the_dOle Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 De trenger vaffal ikke sende ut noen bravida montør. Er montør jeg( i Tel-Nett ikke bravida) så akkurat det vet jeg. Hvorfor de aldri får rota seg til å skifte hastighet er vel av samme grunn som at de ikke får til noe annet skikkelig heller. En helvetes dårlig intern komunikasjon og tunggrodde rutiner. Bestilte hastighetsendring for en tid tilbake jeg og og spurte litt bakveier om noe skjedde men det tok en evighet for dem bare å få skrevet en ordre på det og sende den videre i systemet.. Så fort ordren er laget går det ganske fort.... tullinger!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå