Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm blackout, ingen BSOD

Anbefalte innlegg

Stasjonær PC er en som ble kjøpt fra Komplett for ca 5 år siden.

Intel Quad core, Nvidia 8600 GT vifteløs, Asus P5N-D hovedkort, etc. Win 7 Home Premium. Nyere Corsair Force 3 115 GB SSD. PSU ble byttet for mindre enn 1 år siden.

I det siste har PC begynt å oppføre seg uskikkelig.

Skjermen kan plutselig bli sort og viftene øker i hastighet. PC har også skrudd seg plutselig av. I og med at viftene øker i hastighet når skjerm skrur seg av, så tror jeg ikke det er skjermen som er problemet.

Når skjerm går i sort, så må maskinen skrus av og deretter på igjen.

Har installert Superantispyware, Spybot, Malwarebytes Anti-malware, etc og kjører de ukentlig. Har oppdatert alt av Windows, Nvidia-drivere, produsenter.

Har også kjørt forskjellige memtester via UBCD uten å finne feil.

Kjørte også memtest på GPU uten problem.

Får ikke noen BSOD og ser heller ikke noe i Event Viewer som tilsier disse problemene.

Noen tips til hva årsaken kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja Corsair Force 3 har jo hatt en del dårlig rykte på seg at sanforce gir bluescreen, men er litt rart om viftene skulle gå opp i hastighet på grunn av det.

Hvor mange watt er PSU på? Ble det flere problemet ettet bytting?

Jeg har ikke så mye annet råd en det kan være hovedkort.

Ville prøvd å reinstallert operativsystemet på en annen harddisk bare for å se om samme problemer er der, det kan være noe bugs en plass, men hvis det ikke hjelper da må det nok være noe maskinvare feil.

Kan også være skjermkortet, er bare vanskelig å si.

Jeg antar du ikke har overklokket maskinen? Da kan dette oppstå.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Tja Corsair Force 3 har jo hatt en del dårlig rykte på seg at sanforce gir bluescreen, men er litt rart om viftene skulle gå opp i hastighet på grunn av det. Hvor mange watt er PSU på? Ble det flere problemet ettet bytting? Jeg har ikke så mye annet råd en det kan være hovedkort. Ville prøvd å reinstallert operativsystemet på en annen harddisk bare for å se om samme problemer er der, det kan være noe bugs en plass, men hvis det ikke hjelper da må det nok være noe maskinvare feil. Kan også være skjermkortet, er bare vanskelig å si. Jeg antar du ikke har overklokket maskinen? Da kan dette oppstå.

PSU er på 650 eller 700 watt. Har ikke gjort noen endringer i hardware de siste månedene. Har aldri overklokket. Det rare er at det ikke kommer noen BSOD. Skjermen får bare plutselig ikke noe signal, og PCen er fortsatt på. Unntatt når PCen bare skrur seg av.

Kan forsøke med en firmware-sjekk/oppdatering på SSD-disken, det er ikke gjort...

Lenke til kommentar

PSU er på 650 eller 700 watt. Har ikke gjort noen endringer i hardware de siste månedene. Har aldri overklokket. Det rare er at det ikke kommer noen BSOD. Skjermen får bare plutselig ikke noe signal, og PCen er fortsatt på. Unntatt når PCen bare skrur seg av.

Kan forsøke med en firmware-sjekk/oppdatering på SSD-disken, det er ikke gjort...

Høres ut som det er skjermkortet etter min mening, enten at det blir for varmt, eller at det synger på sin siste vise.

Hadde lignende feil for noen uker siden, låner midlertidig et skjermkort av en kompis og pcen har kjørt uten feil i over 1 uke :)

Endret av ole a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...