Nib0r Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Hei gutter og jenter. Jeg trenger litt hjelp råd til kjøling og støy redusering av min maskin. Jeg har nylig gått til innkjøp av ny spill pc. Men jeg er forferdelig missfornød med mengden støy den genererer. Jeg monterte en ekstra vifte for å få god airflow i kabinettet. Layout i kabinettet ser slik ut nå. Jeg er veldig fornøyd med CPU temperaturene mine nå da de er ca 35-37C idle, 45-47 BF3 load og 66-69C prime 95 load. Men Frio OCK støyer mye selv på laveste hastighet. Ekstern viftestyring vurderes på det sterkeste (Jeg prøvde den medfølgende viftestyringen men konkluderte med at den var ubrukelig). Jeg vurderer også vannkjøling som ett alternativ men er usikker på om en 240 radiator er nok kjøling for en overklokket cpu og GTX670 kortet. Jeg har sett litt på EK sine vannkjølings komponenter og da kommer vannkjøling av CPU med en 240radiator på ca 2000kr med Noctua PWM vifter. EK har også nylig lansert en vannblokk til 670 kortet som koster ca 500kr fra norsk nettbutikk. Er det noen som har tips til ting jeg kan gjøre med det utstyret jeg har for å få en stillere pc eller er vannkjøling løsningen? Alle tips, råd og hjelp jeg kan få i denne sammenhengen blir satt pris på. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Hei. Viss du snur den ene topp viften, den til høyre av de to topp viftene. Snu denne slik at den blåser ned, inn i kabinettet. Trur du får bedre temperaturer da. Ser at du ikke har eksos vifte i bakant. Den står som passiv eksos. Vurdert en vifte der også ? Endret 2. juli 2012 av sveibuen Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg vet ikke om noe slik råd kan være noe: http://modmenshow.com/827/blog/how-to-guide-cool-your-pc-with-monster-size-250mm-fan/ Fordel med så store vifter med lav turtall som mulig, og kanskje ha et lite skap å ha maskinen i? Lenke til kommentar
Nib0r Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2012 Grunnen til at jeg valgte passiv eksos i bakkant av kabinettet var at jeg mistenkte at viften som sto der blokkerte noe av luften som PCU kjøleren blåste ut.. Jeg prøvde også å ha inntak i toppen framfor CPU kjøler. Jeg likte veldig godt ideen om den 250mm viften i siden Vi får se om jeg våger å sage hull i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå