^Morgoth^ Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 jeg har en wdigital kaviar 100 gb harddisk og på jumperne visst jeg har den på midten er den på master with slave present , hva vil det si til høyre er den slave men , visst jeg ikke har den på noen står det oppå hardisken at at da er det single or master , ok hva betyr disse funksjonene ?? og hvilken skal jeg bruke som hva , jeg har en cd spiller og den harddisken. cd spilleren skal jeg bruke på ide-2 som master tror jeg .. takk for svar Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Da bruker du Single, dvs. du fjerner jumperen. Lenke til kommentar
^Morgoth^ Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 vil det si at hardisken står alene på ide kabelen ?? det er i allefall det den skal Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 vil det si at hardisken står alene på ide kabelen ?? det er i allefall det den skal Jepp ! på IDE 1. men du kan også ha en HDD til på IDE som slave Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Hvis den skal stå alene fjerner du jumperen og monterer den ytterst på IDE kabelen. Den er da Single Master. Skal du koble til en til harddisk må du sette tilbake jumperen på MASTER. Den nye disken setter du da til slave. Disken som er Master må alltid være koblet ytterst på IDE-kabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå