Gå til innhold

Referanser? Hast, please hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei!

Så har et intervju i morgen, og er ikke helt klar for å si det slik :p Men det er ikke før 13:00, så har litt tid.

Har ennå ikke fått tak i referanser. Fikk beskjed om at jeg skulle på intervju torsdags ettermiddag. Dro på hyttetur på torsdags kveld, og fikk ikke fikset det da. Så nå sitter jeg her på søndags kveld/natt.

Har jobbet på sted A, i 2008, Har attest herfra, og har brukt denne personen som referanse i militæret, men aner ikke hvordan jeg skal komme i kontakt med henne nå. Er jo tross alt sommerferie, og det har vært store omlegginger der.

Har også jobbet på sted B, ved flere anledninger. Deltidsjobb/sommerjobb. Personen som har gikk meg attest har sluttet, og begynt et annet sted.

Har vært et år i militæret, og har tjenesteuttalelse. Har ellers ingen kontaktinfo til dem. Vet ikke om de har sommerferie heller. Tok kontakt med en av sersjantene på Facebook, og spurte om jeg kunne bruke han, men har ennå ikke fått svar.

På skolen jeg studere er det 300 elver i klassen og vi har ikke noe forhold til foreleserne, og dermed kan ikke disse brukes som referanse.

Så nå sitter jeg her :p Noen som har råd, tips eller innspill?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare ta med kopier med mindre det er jobb som statsminister. Om du allerede er innkalt til intervju er det ikke sikkert at de i det hele tatt sjekker opp referansene dine. Det er uansett bare å opplyse arbeidsgiveren om at du ikke har fått tak i personene. Om de vil ansette deg i jobben lar de ikke et problem som dette ødelegge for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å ringe referanser er gjerne noe en arbeidsgiver gjør etter intervjuet. Dette er ofte noe av det siste som gjøres før du evt får tilbud om jobb.

Hør på Thomas, si du ikke har fått tak i referansene dine. Spør de om hvorfor får du si det var vanskelig på så kort varsel osv.

Lenke til kommentar

Gamle referanser er ofte lite verdt. Fire år er kanskje litt i grenseland, men eldre referanser enn dette ville eg ikke ha oppgitt uten at det var veldig viktig/utslagsgivende.

Ellers så sier du at referanser oppgis på forespørsel i ettertid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...