Gå til innhold

Trenger hjelp til bytting av sykkel.

H.L.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har begynt å forberede meg på å bytte min gamle trofaste Scott terrengsykkel.

Utrolig slitesterk og feilfri sykkel...så er med tungt hjerte.

Det jeg har savnet med den, er følelsen av "full kontroll" ute i terrenget. Føles som det blir altfor mye vekt på forhjulet, spesielt når man står.

Har hatt flere BMXer i min ungdom, og savner den kontrollen man den gang hadde over sykkelen. Men er jo blitt for gammel x 2 til BMX.

Men nå sykkler jeg også mye etter vei, og kan ikke ha noe downhill sykkel heller.

Hvordan er det med en type sykkel som Spezialized Enduro Expert EVO?

Kan det være noe?

Noen rimeligere alternativer, så man tørr parkere den utfor butikken når man er å handler?

Synes 37000,- blir altfor mye...er ikke så ivrig sykelist, desverre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med en type sykkel som Spezialized Enduro Expert EVO?

Kan det være noe?

Noen rimeligere alternativer, så man tørr parkere den utfor butikken når man er å handler?

Synes 37000,- blir altfor mye...er ikke så ivrig sykelist, desverre...

Er du i markedet for grov stisykkel så bør du nok ta deg råd til å ha en dagligsykkel til bruk til butikken o.l. En sykkel som den ovenfor bør nok desverre ikke forlates ute uten tilsyn. Hva med å beholde sykkelen du har og kjøpe stisykkelen i tilegg?

Enduro EVO er sykkel for de som synes nedturen er oppturen. Lang vandring men ikke umulig å sykle oppover med (Mange bruker slike sykler i oslomarka, og de jeg har snakket med synes den er helt ok å klatre med også)

Jeg er ikke helt sikker på basert på hva du skriver, hva du egentlig er på jakt etter. Men basert på eksemplet du viser til virker det som om du er ser etter litt grove stisykler. M.a.o. ca 67 grader styrevinkel (69 på 29" hjul), 140-160mm vandring foran og bak (120mm på 29").

For ekstra stabilitet og kontroll er lave krankhus og senkbar setepinne med remote gull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...