Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei!

Ganske ny innpå her, men får ikke svar på det jeg lurer på så da er dette her verdt et forsøk. Jeg har to orkideer som ikke har fått så bra stell som de burde. Stengelen på begge har visnet, og på den ene har også luftrøttene visnet. Jeg har lest at stenglene er det bare å klippe av, og dette har jeg gjort. Men jeg er usikker på om jeg kan klippe av de visne røttene også? Bladene er fortsatt friske og grønne på begge, og jeg ser også det jeg tror er avleggere på begge blomstene. (Er dessverre ingen ekspert på orkideer enda) Er det noe håp for disse? :)

Legger også ved bilde av hvordan blomsten på den ene ser ut (veldig stilig synes jeg :wee: ) og hvordan de vissne røttene ser ut.

post-278062-0-08485800-1341179271_thumb.jpg

post-278062-0-32523200-1341179383_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange som lurer på det samme, kanskje?

Har ikke gått planteskolen jeg heller men søker man på Gooooooogle får man mange treff. Hva man gjør med luftrøtter og vanning ser ut til å være litt avhengig av hvilken underart av orkidéer man har.

Jada, jeg bare spurte litt ironisk ;-)

Tror du ikke jeg har søkt på Google? "men får ikke svar på det jeg lurer på så da er dette her verdt et forsøk." Jeg har søkt og søkt men finner bare svar på at man kan klippe av selve stengelen. Derfor tenkte jeg at det kanskje var noen privatpersoner som visste hva jeg kan gjøre ;-) Men takk for svar. Får heller dra i en blomsterbutikk å spørre.

Det er ikke så veldig mange som har gått på planteskole...om en ser bort i fra plantene, da.

Jeg tror det fremdeles er håp. Fortsett å stell de som vanlig. At noen av røttene tørker ut er helt vanlig.

Selv har jeg rett og slett bare kjøpt meg en selvvannende potte til orkideene mine; enklere blir det ikke.

http://royaldesign.n...m.aspx?ID=32553

Okei, takk for svar. Da kanskje bare skal la det være. Umulig å finne noe svar på nettet, ser ut til at det ikke finnes så mange orkide-eksperter på internett.

Det hørtes jo veldig smart ut, det skal jeg sjekke ut! :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...