buerjr Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 (endret) Jeg har en Volvo v40 00mod. Og når jeg strater denne og begynner å kjøre så kommer det så mye røyk at man knapt kan kjøre bak på ca 100meters avstand, trenger virkelig hjelp med hva dette kan være. Har turbo på den og er usikker på om den fungerer i det hele tatt. Bilen ble kjørt fra Hemsedal ned til Gøteborg. ca 50mil. da røk den VELDIG mye di første 30 min. etterhvert begynte bilen og hoppe, da byttet vi tennplugger. etter dette fungerte den helt greit greit. røyken som kommer ut er hvit. kan noen hjelpe meg med dette? på forhånd takk Endret 1. juli 2012 av buerjr Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Topp pakningen som er gåen? Sjekk vann nivået. Lenke til kommentar
buerjr Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 vannet er er bra. ikke noe lekk derfra tror jeg. hvordan kan man finne ut om turboen er ødelagt da? uten og skru den ut. noe spesielle lyder eller symptomer på det? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Det kan ikke jeg svare deg på. Du får håpe det kommer en mekaniker innom her å leser tråden din Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Hvilken farge hadde røyken? Olje- og vannforbruk? Du kan løsne "slangen" fra luftfilteret og kjenne etter slakk i akslingen på turboen. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Nevermind! Hvis røyken er hvit er det toppakningsbrudd. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Er vel ikke så mye tvil om at toppakningen er defekt om det kommer store mengde hvit røyk. 1 Lenke til kommentar
username882 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Kan også være bøyd topp, eller sprekker i toppen. Ser pakningen bra ut kan det lønne seg å inspisere disse ekstra nøye. Lenke til kommentar
buerjr Skrevet 21. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2012 takker for svar. har fått sjekket opp dette nå, og der er turboen som er dårlg. veldig mye slakk i aklsingen på turboen. er det vannskelig å bytte turbo på en slik bil? har fått tak i en turbo nå. eller er det lureste å levere den inn hos verksted? har vel skrudd litt på bil før, ikke mye. men litt nå og da på småting. takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå