Sinwo Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Jeg er en 16 år gammel gutt som sliter med meg selv mentalt. Når jeg ser meg i speilet, når jeg tar bilder av meg selv, når jeg er med andre så føler jeg meg så ekstremt stygg. Jeg føler at jeg er mye mindre attraktiv enn noen av de andre jeg ser rundt meg. Jeg har en kjærste, men det hjelper ikke mye fordi hun er verdens beste person både på innsiden og utsiden. Hun ville aldri funnet på å sagt noe negativt mot meg uansett. Er det en sykdom eller er jeg bare stygg? Jeg er verken populær eller kjekk, men det er ingen som tørr å si noe til meg fordi jeg er høy <.< Jeg er ikke feit, jeg er tynn og har muskler og den shiten men tryne mitt er overkjørt... Er dette en sykdom som anaroxia, bare at det har noe med hva jeg oppfatter meg selv som? Værsåsnill og kom med seriøse og relevante svar. Lenke til kommentar
Woman Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Dårlig selvtillit høres det ut som. Men det er ikke en diagnose. Mer et karaktertrekk. Lenke til kommentar
psychegots Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 (endret) Det ærlige svaret er at du kan være uheldig utseendemessig og slite med forstålige selvtillitsproblemer relatert til dette. Eller selvtillitsproblemene kan påvirke din persepsjon av ditt eget utseende på en negativ måte, på samme måte som ofte skjer ved anoreksi. Uten å ha sett deg (og selv da er det svært vanskelig) er det umulig å avgjøre hvilken av disse alternativene som er tilfellet. Men det er egentlig ikke så farlig fordi i begge tilfellene ville jeg råde deg til å oppsøke helsetjenesten for å få hjelp i forhold til selvtilliten. Om det skulle vise seg at du faktsik har et utseende problem så kan du eventuelt vurdere kirrurgi, men dette er ikke aktuelt før om mange år uansett. Så du har god tid til å finne ut om du syns det er nødvendig, etter å ha snakket med noen profesjonelle om selvtilliten din. Endret 1. juli 2012 av psychegots Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 tror det er mange som føler det slik! Har hatt det sån selv og har det slik selv til tider Kan være stygg på mange andre og verre måter enn å bare ikke se like bra ut som alle andre. Det er vel mitt største problem. Jeg kjenner meg igjen i din sitvasjon for en del år tilbake. I en alder av 14 -17 var det et ekstremt press om å se best ut, være best i fotball, vere best i ditt og best i datt. Det er en naturlig og tung del av den alderen. Senere i livet forsvinner den nesten helt for de aller fleste. Det gjorde den hvertfal for meg. Senere blir det lagt vekt på langt viktigere ting en hvordan man ser ut. Det er hvordan man ER og hvem man ER. Anno, jeg har møtt mange mennesker i livet mitt, både jenter og gutter som kansje ikke ser ut som Christiano Ronaldo, eller Megan Fox, de aller fleste av dem menneskene har inponert meg ekstremt. I jobbsammenheng (for eksempel) får dette en helt annen betydning, man starter å respektere andre mennesker på en helt annen måte enn man gjør i en alder av 14 - 16, 17, 18.. Det er ting her i livet som er mye viktigere en hvordan man ser ut, og det er hvem du er. Og det vil du få tilbake for en gang Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Du er 16 år... det er helt vanlig å føle seg sånn. Når noen sier at "skulle ønske jeg var ung igjen" (altså at de refferer til ungdomstiden mellom 13-18) så grøsser jeg på ryggen.. Fysj... nei aldri igjen. Slapp av og nyt det om du kan (jeg kunne det ikke.. kanskje i likhet med deg), med å bli voksen følger det trygghet på seg selv. Det du ser på som et problem nå vil virke som ubetydlige bagateller og andre problemer tar over, som feks regninger og økonomi og ansvar for alt mulig drit. 1 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Slapp av, du ser sansynligvis ikke stygg ut. Det betyr ikke at det ikke er småting du kan gjøre noe med. Har du uren hud og kviser? Vel, stikk på apoteket, kjøp ansiktsvask og skrubb, samt en god fuktighetskrem. Stikk til en god frisør. Få deg en skikkelig hårklipp som kler deg. Legg om klesstilen, bort med hettegenser og joggebukse. Bruk pene jeans og v-hals gensere(besøk mote og velvære her på forumet). Alle syntes de er stygge når de er i den alderen, men ikke stress med det. Du forandres hele livet. Vær fornøyd med ansiktet du har, men utnytt det som best du kan. Lenke til kommentar
Sinwo Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 Min livstil er "emo", så jeg foretrekker å forholde meg til klestilen. Hadde vært fint med litt lengere hår, fordi jeg savner emo sveisen min. Jeg kan poste et bilde av meg selv her for å få deres ærlige reaksjoner. Vær ærlige, please Lenke til kommentar
Sinwo Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 http://bildr.no/view/1219014 Bilde jeg tok for noen uker siden. vær ærlige. Er jeg stygg? Og jeg skulle gjerne hatt lengere hår <.< Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 kansje som OJ Doe nevner, skaff deg en litt annen kles stil. Lenke til kommentar
Sinwo Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 jeg endrer ikke klesstil. Jeg er emo og vil forbli emo. 2 Lenke til kommentar
Shalott Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Nei, du er ikke stygg, det er hvordan du ser på deg selv som er problemet. Dårlig selvtillit er langt fra uvanlig hos ungdommer, men det kan også være vanskelig å bli kvitt. For meg fungerer det stort sett å ta meg selv i nakkeskinnet og gi litt faen i de negative tankene. Vanskelig i begynnelsen, men nå er det blitt en vanesak i den grad at om jeg ser meg selv i speilet og misliker det jeg ser, gjør jeg en fæl grimase til speilbildet og ler av meg selv før jeg går videre. Den eneste ulempen er hvis "speilet" er refleksjonen i et bilvindu og det sitter noen inni bilen, men det går an å leve med, right? Uansett, lykke til - dårlig selvtillit er noe herk, men like fullt mulig å overvinne. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 (endret) Eg meiner at du slett ikkje er stygg. Men om nokon er "pene" eller "stygge" vil vere ei smakssak, og det heiter seg at smak og behag ikkje kan diskuterast (eller rettare sagt, det kan diskuterast, men ein vert aldri einige). Som fleire andre er inne på, så trur også eg at dette går over når du vert eldre. Det er etter mi meining mykje som er viktigare enn korleis ein ser ut. Om ein har gode kollegaer eller vener, så er det innstilling og oppførsel som betyr noko for dette, og ikkje korleis dei ser ut. Det same gjeld i forhold til det motsette kjønn, dessutan er det iallefall slik med meg at eg ofte vert lettare forelska i jenter med karakteristiske trekk enn jenter som liknar glattpolerte fotomodellar. Det same er nok tilfelle andre vegen. Du er heldig som har funne ein snill og trufast kjærast, som vil ha deg akkurat slik du er. Endret 1. juli 2012 av torbjornen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå