nnhoddevik Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 (endret) Hei! Jeg lurer på om noen har tips eller anbefalinger når det gjelder å rense/passe på såret! Jeg vil også at det skal gro fortere, er ikke gøy å reise ned til Tyrkia å bekymre meg hele tiden over at det kan bli infeksjon.. Hva burde jeg holde meg unna?? Har hørt det ikke er lurt på bade i basseng, fordi det kan være veldig stor risiko for infeksjon der.. Endret 1. juli 2012 av nnhoddevik Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 du kan kansje om mulig holde deg unna bassenger! Det kan jeg være enig med. Er nok større sansynlighet for en infeksjon i ett baseng en det er på noen andre plasser der nede. Ellers så er det bare å reise ned å kose seg! Ta med litt anitibac som du vasker såret med noen ganger om dagen, før du spiser, etter dass osv. Ta og med litt ekstra bandasjer og kansje noe slave (dersom anbefalt av lege) til å legge under bandasjen. Det er hvertfal ingen grunn til å ikke reise, og ingen grunn til å være redd for bakterier. Antibac og nye bandasjer er nok det viktigste i baggen din, samt passet ditt! God tur ps, ikke stikk på horehus med det såret hvertfal, det er vel største smittekilden for litt kipe ting som aids osv, som kan overføres via sår. 1 Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 (endret) mao nesten en uke etter at du har sydd ? Tror nok at såret har lukket seg og at faren er over, men det finnes jo plaster som er en tynn plastik film som beskytter når du bader. Tegaderm feks og det kan du handle på apoteket. Klorhexedrin funger fint å rense med, men jeg tror ikke du vil trenge det. Endret 1. juli 2012 av Green_Monster Lenke til kommentar
nnhoddevik Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 du kan kansje om mulig holde deg unna bassenger! Det kan jeg være enig med. Er nok større sansynlighet for en infeksjon i ett baseng en det er på noen andre plasser der nede. Ellers så er det bare å reise ned å kose seg! Ta med litt anitibac som du vasker såret med noen ganger om dagen, før du spiser, etter dass osv. Ta og med litt ekstra bandasjer og kansje noe slave (dersom anbefalt av lege) til å legge under bandasjen. Det er hvertfal ingen grunn til å ikke reise, og ingen grunn til å være redd for bakterier. Antibac og nye bandasjer er nok det viktigste i baggen din, samt passet ditt! God tur ps, ikke stikk på horehus med det såret hvertfal, det er vel største smittekilden for litt kipe ting som aids osv, som kan overføres via sår. Takk for det! Skal ta ut stingene selv etter 5 dager der nede, blir vel den største utfordringen rekner jeg med :s Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 hvor du kan kansje om mulig holde deg unna bassenger! Det kan jeg være enig med. Er nok større sansynlighet for en infeksjon i ett baseng en det er på noen andre plasser der nede. Ellers så er det bare å reise ned å kose seg! Ta med litt anitibac som du vasker såret med noen ganger om dagen, før du spiser, etter dass osv. Ta og med litt ekstra bandasjer og kansje noe slave (dersom anbefalt av lege) til å legge under bandasjen. Det er hvertfal ingen grunn til å ikke reise, og ingen grunn til å være redd for bakterier. Antibac og nye bandasjer er nok det viktigste i baggen din, samt passet ditt! God tur ps, ikke stikk på horehus med det såret hvertfal, det er vel største smittekilden for litt kipe ting som aids osv, som kan overføres via sår. Takk for det! Skal ta ut stingene selv etter 5 dager der nede, blir vel den største utfordringen rekner jeg med :s Hvordan skadet du deg? Jeg kan hvertfal ikke se noe problem i det, og jeg har reist en god del over hele verden i jobb sammenheng. Det viktigste er alltid å holde såret rent, samma om du er i Norge, Tyskland eller Tyrkia. Har selv aldri en gang brukt antibac hverken på store offentlige flyplasser eller på restauranger, jeg burde kansje ha gjort det.. Hadde hvertfal gjort det om jeg var i din sitvasjon.. Men tror ikke det er noe du skal gå å bekymre deg over Bare hold deg unna bassenger, så går det nok helt fint. Kansje du også kan drøye det noen dager ekstra med å ta ut stingene, så er du helt sikker på at såret ikke revner opp igjen der nede.. Men det kjenner du vel egentlig best selv Lenke til kommentar
nnhoddevik Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 hvor du kan kansje om mulig holde deg unna bassenger! Det kan jeg være enig med. Er nok større sansynlighet for en infeksjon i ett baseng en det er på noen andre plasser der nede. Ellers så er det bare å reise ned å kose seg! Ta med litt anitibac som du vasker såret med noen ganger om dagen, før du spiser, etter dass osv. Ta og med litt ekstra bandasjer og kansje noe slave (dersom anbefalt av lege) til å legge under bandasjen. Det er hvertfal ingen grunn til å ikke reise, og ingen grunn til å være redd for bakterier. Antibac og nye bandasjer er nok det viktigste i baggen din, samt passet ditt! God tur ps, ikke stikk på horehus med det såret hvertfal, det er vel største smittekilden for litt kipe ting som aids osv, som kan overføres via sår. Takk for det! Skal ta ut stingene selv etter 5 dager der nede, blir vel den største utfordringen rekner jeg med :s Hvordan skadet du deg? Jeg kan hvertfal ikke se noe problem i det, og jeg har reist en god del over hele verden i jobb sammenheng. Det viktigste er alltid å holde såret rent, samma om du er i Norge, Tyskland eller Tyrkia. Har selv aldri en gang brukt antibac hverken på store offentlige flyplasser eller på restauranger, jeg burde kansje ha gjort det.. Hadde hvertfal gjort det om jeg var i din sitvasjon.. Men tror ikke det er noe du skal gå å bekymre deg over Bare hold deg unna bassenger, så går det nok helt fint. Kansje du også kan drøye det noen dager ekstra med å ta ut stingene, så er du helt sikker på at såret ikke revner opp igjen der nede.. Men det kjenner du vel egentlig best selv Jeg husker ikke helt hvordan jeg klarte å skade meg, hadde fått i meg mer en jeg tålte! Men jeg tror at jeg datt, og skar meg på ei knust flaske så lå på bakken. :S Vart kjørt til legekontor og fekk sydd det etter ca. 1-2 timer.. Har forresten hørt at det er veldig sårt og vente lenge med å fjerne stingene, i og med at stingene blir helt grodd fast og vonde å dra ut. Men det er vel det beste med tanke på hvis at såret åpner seg der nede, det blir vel større sjangs for infeksjon. Skal hjem til norge 2 dager etter anbefalt tid å ta de ut på, så kanskje jeg ska vente Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 (endret) Ta med Bacimycin, sårrens og sterile kompresser. Rens såret, smør på bacimycin og bytt kompress hver kveld. EDIT: Ta ut stingene når legen sier det. Det er ganske ubehagelig å vente. True story. Endret 1. juli 2012 av OJ Doe Lenke til kommentar
nnhoddevik Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 Ta med Bacimycin, sårrens og sterile kompresser. Rens såret, smør på bacimycin og bytt kompress hver kveld. EDIT: Ta ut stingene når legen sier det. Det er ganske ubehagelig å vente. True story. Takk for tips! Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 hvor du kan kansje om mulig holde deg unna bassenger! Det kan jeg være enig med. Er nok større sansynlighet for en infeksjon i ett baseng en det er på noen andre plasser der nede. Ellers så er det bare å reise ned å kose seg! Ta med litt anitibac som du vasker såret med noen ganger om dagen, før du spiser, etter dass osv. Ta og med litt ekstra bandasjer og kansje noe slave (dersom anbefalt av lege) til å legge under bandasjen. Det er hvertfal ingen grunn til å ikke reise, og ingen grunn til å være redd for bakterier. Antibac og nye bandasjer er nok det viktigste i baggen din, samt passet ditt! God tur ps, ikke stikk på horehus med det såret hvertfal, det er vel største smittekilden for litt kipe ting som aids osv, som kan overføres via sår. Takk for det! Skal ta ut stingene selv etter 5 dager der nede, blir vel den største utfordringen rekner jeg med :s Hvordan skadet du deg? Jeg kan hvertfal ikke se noe problem i det, og jeg har reist en god del over hele verden i jobb sammenheng. Det viktigste er alltid å holde såret rent, samma om du er i Norge, Tyskland eller Tyrkia. Har selv aldri en gang brukt antibac hverken på store offentlige flyplasser eller på restauranger, jeg burde kansje ha gjort det.. Hadde hvertfal gjort det om jeg var i din sitvasjon.. Men tror ikke det er noe du skal gå å bekymre deg over Bare hold deg unna bassenger, så går det nok helt fint. Kansje du også kan drøye det noen dager ekstra med å ta ut stingene, så er du helt sikker på at såret ikke revner opp igjen der nede.. Men det kjenner du vel egentlig best selv Jeg husker ikke helt hvordan jeg klarte å skade meg, hadde fått i meg mer en jeg tålte! Men jeg tror at jeg datt, og skar meg på ei knust flaske så lå på bakken. :S Vart kjørt til legekontor og fekk sydd det etter ca. 1-2 timer.. Har forresten hørt at det er veldig sårt og vente lenge med å fjerne stingene, i og med at stingene blir helt grodd fast og vonde å dra ut. Men det er vel det beste med tanke på hvis at såret åpner seg der nede, det blir vel større sjangs for infeksjon. Skal hjem til norge 2 dager etter anbefalt tid å ta de ut på, så kanskje jeg ska vente hvor du kan kansje om mulig holde deg unna bassenger! Det kan jeg være enig med. Er nok større sansynlighet for en infeksjon i ett baseng en det er på noen andre plasser der nede. Ellers så er det bare å reise ned å kose seg! Ta med litt anitibac som du vasker såret med noen ganger om dagen, før du spiser, etter dass osv. Ta og med litt ekstra bandasjer og kansje noe slave (dersom anbefalt av lege) til å legge under bandasjen. Det er hvertfal ingen grunn til å ikke reise, og ingen grunn til å være redd for bakterier. Antibac og nye bandasjer er nok det viktigste i baggen din, samt passet ditt! God tur ps, ikke stikk på horehus med det såret hvertfal, det er vel største smittekilden for litt kipe ting som aids osv, som kan overføres via sår. Takk for det! Skal ta ut stingene selv etter 5 dager der nede, blir vel den største utfordringen rekner jeg med :s Hvordan skadet du deg? Jeg kan hvertfal ikke se noe problem i det, og jeg har reist en god del over hele verden i jobb sammenheng. Det viktigste er alltid å holde såret rent, samma om du er i Norge, Tyskland eller Tyrkia. Har selv aldri en gang brukt antibac hverken på store offentlige flyplasser eller på restauranger, jeg burde kansje ha gjort det.. Hadde hvertfal gjort det om jeg var i din sitvasjon.. Men tror ikke det er noe du skal gå å bekymre deg over Bare hold deg unna bassenger, så går det nok helt fint. Kansje du også kan drøye det noen dager ekstra med å ta ut stingene, så er du helt sikker på at såret ikke revner opp igjen der nede.. Men det kjenner du vel egentlig best selv Jeg husker ikke helt hvordan jeg klarte å skade meg, hadde fått i meg mer en jeg tålte! Men jeg tror at jeg datt, og skar meg på ei knust flaske så lå på bakken. :S Vart kjørt til legekontor og fekk sydd det etter ca. 1-2 timer.. Har forresten hørt at det er veldig sårt og vente lenge med å fjerne stingene, i og med at stingene blir helt grodd fast og vonde å dra ut. Men det er vel det beste med tanke på hvis at såret åpner seg der nede, det blir vel større sjangs for infeksjon. Skal hjem til norge 2 dager etter anbefalt tid å ta de ut på, så kanskje jeg ska vente ahhh, pingpong uhell! ja, jeg husker når jeg tok ut stingene etter åpent brudd i armen min for to år siden i Frankrike på ski ferie... Det var lite gøy da de måtte vente en stund med stingene pga gipsen Jeg tror ikke to dager fra eller til skal spille noe stor rolle, men der bør du kansje høre om råd fra lege Lenke til kommentar
nnhoddevik Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 hvor du kan kansje om mulig holde deg unna bassenger! Det kan jeg være enig med. Er nok større sansynlighet for en infeksjon i ett baseng en det er på noen andre plasser der nede. Ellers så er det bare å reise ned å kose seg! Ta med litt anitibac som du vasker såret med noen ganger om dagen, før du spiser, etter dass osv. Ta og med litt ekstra bandasjer og kansje noe slave (dersom anbefalt av lege) til å legge under bandasjen. Det er hvertfal ingen grunn til å ikke reise, og ingen grunn til å være redd for bakterier. Antibac og nye bandasjer er nok det viktigste i baggen din, samt passet ditt! God tur ps, ikke stikk på horehus med det såret hvertfal, det er vel største smittekilden for litt kipe ting som aids osv, som kan overføres via sår. Takk for det! Skal ta ut stingene selv etter 5 dager der nede, blir vel den største utfordringen rekner jeg med :s Hvordan skadet du deg? Jeg kan hvertfal ikke se noe problem i det, og jeg har reist en god del over hele verden i jobb sammenheng. Det viktigste er alltid å holde såret rent, samma om du er i Norge, Tyskland eller Tyrkia. Har selv aldri en gang brukt antibac hverken på store offentlige flyplasser eller på restauranger, jeg burde kansje ha gjort det.. Hadde hvertfal gjort det om jeg var i din sitvasjon.. Men tror ikke det er noe du skal gå å bekymre deg over Bare hold deg unna bassenger, så går det nok helt fint. Kansje du også kan drøye det noen dager ekstra med å ta ut stingene, så er du helt sikker på at såret ikke revner opp igjen der nede.. Men det kjenner du vel egentlig best selv Jeg husker ikke helt hvordan jeg klarte å skade meg, hadde fått i meg mer en jeg tålte! Men jeg tror at jeg datt, og skar meg på ei knust flaske så lå på bakken. :S Vart kjørt til legekontor og fekk sydd det etter ca. 1-2 timer.. Har forresten hørt at det er veldig sårt og vente lenge med å fjerne stingene, i og med at stingene blir helt grodd fast og vonde å dra ut. Men det er vel det beste med tanke på hvis at såret åpner seg der nede, det blir vel større sjangs for infeksjon. Skal hjem til norge 2 dager etter anbefalt tid å ta de ut på, så kanskje jeg ska vente hvor du kan kansje om mulig holde deg unna bassenger! Det kan jeg være enig med. Er nok større sansynlighet for en infeksjon i ett baseng en det er på noen andre plasser der nede. Ellers så er det bare å reise ned å kose seg! Ta med litt anitibac som du vasker såret med noen ganger om dagen, før du spiser, etter dass osv. Ta og med litt ekstra bandasjer og kansje noe slave (dersom anbefalt av lege) til å legge under bandasjen. Det er hvertfal ingen grunn til å ikke reise, og ingen grunn til å være redd for bakterier. Antibac og nye bandasjer er nok det viktigste i baggen din, samt passet ditt! God tur ps, ikke stikk på horehus med det såret hvertfal, det er vel største smittekilden for litt kipe ting som aids osv, som kan overføres via sår. Takk for det! Skal ta ut stingene selv etter 5 dager der nede, blir vel den største utfordringen rekner jeg med :s Hvordan skadet du deg? Jeg kan hvertfal ikke se noe problem i det, og jeg har reist en god del over hele verden i jobb sammenheng. Det viktigste er alltid å holde såret rent, samma om du er i Norge, Tyskland eller Tyrkia. Har selv aldri en gang brukt antibac hverken på store offentlige flyplasser eller på restauranger, jeg burde kansje ha gjort det.. Hadde hvertfal gjort det om jeg var i din sitvasjon.. Men tror ikke det er noe du skal gå å bekymre deg over Bare hold deg unna bassenger, så går det nok helt fint. Kansje du også kan drøye det noen dager ekstra med å ta ut stingene, så er du helt sikker på at såret ikke revner opp igjen der nede.. Men det kjenner du vel egentlig best selv Jeg husker ikke helt hvordan jeg klarte å skade meg, hadde fått i meg mer en jeg tålte! Men jeg tror at jeg datt, og skar meg på ei knust flaske så lå på bakken. :S Vart kjørt til legekontor og fekk sydd det etter ca. 1-2 timer.. Har forresten hørt at det er veldig sårt og vente lenge med å fjerne stingene, i og med at stingene blir helt grodd fast og vonde å dra ut. Men det er vel det beste med tanke på hvis at såret åpner seg der nede, det blir vel større sjangs for infeksjon. Skal hjem til norge 2 dager etter anbefalt tid å ta de ut på, så kanskje jeg ska vente ahhh, pingpong uhell! ja, jeg husker når jeg tok ut stingene etter åpent brudd i armen min for to år siden i Frankrike på ski ferie... Det var lite gøy da de måtte vente en stund med stingene pga gipsen Jeg tror ikke to dager fra eller til skal spille noe stor rolle, men der bør du kansje høre om råd fra lege Ja, det ordner seg vel! Rekner med jeg ringer legen for råd før vi reiser ned Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 hvor du kan kansje om mulig holde deg unna bassenger! Det kan jeg være enig med. Er nok større sansynlighet for en infeksjon i ett baseng en det er på noen andre plasser der nede. Ellers så er det bare å reise ned å kose seg! Ta med litt anitibac som du vasker såret med noen ganger om dagen, før du spiser, etter dass osv. Ta og med litt ekstra bandasjer og kansje noe slave (dersom anbefalt av lege) til å legge under bandasjen. Det er hvertfal ingen grunn til å ikke reise, og ingen grunn til å være redd for bakterier. Antibac og nye bandasjer er nok det viktigste i baggen din, samt passet ditt! God tur ps, ikke stikk på horehus med det såret hvertfal, det er vel største smittekilden for litt kipe ting som aids osv, som kan overføres via sår. Takk for det! Skal ta ut stingene selv etter 5 dager der nede, blir vel den største utfordringen rekner jeg med :s Hvordan skadet du deg? Jeg kan hvertfal ikke se noe problem i det, og jeg har reist en god del over hele verden i jobb sammenheng. Det viktigste er alltid å holde såret rent, samma om du er i Norge, Tyskland eller Tyrkia. Har selv aldri en gang brukt antibac hverken på store offentlige flyplasser eller på restauranger, jeg burde kansje ha gjort det.. Hadde hvertfal gjort det om jeg var i din sitvasjon.. Men tror ikke det er noe du skal gå å bekymre deg over Bare hold deg unna bassenger, så går det nok helt fint. Kansje du også kan drøye det noen dager ekstra med å ta ut stingene, så er du helt sikker på at såret ikke revner opp igjen der nede.. Men det kjenner du vel egentlig best selv Jeg husker ikke helt hvordan jeg klarte å skade meg, hadde fått i meg mer en jeg tålte! Men jeg tror at jeg datt, og skar meg på ei knust flaske så lå på bakken. :S Vart kjørt til legekontor og fekk sydd det etter ca. 1-2 timer.. Har forresten hørt at det er veldig sårt og vente lenge med å fjerne stingene, i og med at stingene blir helt grodd fast og vonde å dra ut. Men det er vel det beste med tanke på hvis at såret åpner seg der nede, det blir vel større sjangs for infeksjon. Skal hjem til norge 2 dager etter anbefalt tid å ta de ut på, så kanskje jeg ska vente hvor du kan kansje om mulig holde deg unna bassenger! Det kan jeg være enig med. Er nok større sansynlighet for en infeksjon i ett baseng en det er på noen andre plasser der nede. Ellers så er det bare å reise ned å kose seg! Ta med litt anitibac som du vasker såret med noen ganger om dagen, før du spiser, etter dass osv. Ta og med litt ekstra bandasjer og kansje noe slave (dersom anbefalt av lege) til å legge under bandasjen. Det er hvertfal ingen grunn til å ikke reise, og ingen grunn til å være redd for bakterier. Antibac og nye bandasjer er nok det viktigste i baggen din, samt passet ditt! God tur ps, ikke stikk på horehus med det såret hvertfal, det er vel største smittekilden for litt kipe ting som aids osv, som kan overføres via sår. Takk for det! Skal ta ut stingene selv etter 5 dager der nede, blir vel den største utfordringen rekner jeg med :s Hvordan skadet du deg? Jeg kan hvertfal ikke se noe problem i det, og jeg har reist en god del over hele verden i jobb sammenheng. Det viktigste er alltid å holde såret rent, samma om du er i Norge, Tyskland eller Tyrkia. Har selv aldri en gang brukt antibac hverken på store offentlige flyplasser eller på restauranger, jeg burde kansje ha gjort det.. Hadde hvertfal gjort det om jeg var i din sitvasjon.. Men tror ikke det er noe du skal gå å bekymre deg over Bare hold deg unna bassenger, så går det nok helt fint. Kansje du også kan drøye det noen dager ekstra med å ta ut stingene, så er du helt sikker på at såret ikke revner opp igjen der nede.. Men det kjenner du vel egentlig best selv Jeg husker ikke helt hvordan jeg klarte å skade meg, hadde fått i meg mer en jeg tålte! Men jeg tror at jeg datt, og skar meg på ei knust flaske så lå på bakken. :S Vart kjørt til legekontor og fekk sydd det etter ca. 1-2 timer.. Har forresten hørt at det er veldig sårt og vente lenge med å fjerne stingene, i og med at stingene blir helt grodd fast og vonde å dra ut. Men det er vel det beste med tanke på hvis at såret åpner seg der nede, det blir vel større sjangs for infeksjon. Skal hjem til norge 2 dager etter anbefalt tid å ta de ut på, så kanskje jeg ska vente ahhh, pingpong uhell! ja, jeg husker når jeg tok ut stingene etter åpent brudd i armen min for to år siden i Frankrike på ski ferie... Det var lite gøy da de måtte vente en stund med stingene pga gipsen Jeg tror ikke to dager fra eller til skal spille noe stor rolle, men der bør du kansje høre om råd fra lege Ja, det ordner seg vel! Rekner med jeg ringer legen for råd før vi reiser ned det gjør du nok rett i! God tur, hold såret rent! Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Husk å ta med reiseforsikring av noe slag. Og de fleste hotellene har vel en "hotellege" som pendler rundt mellom klinikker, så første eller andre dagen kan du spørre om du kan sette opp time for å fjerne dem. Men husk at Engelsnivået varierer kraftig. Husk å bade litt i havet også da, godt for huden <3 Lenke til kommentar
nnhoddevik Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2012 Husk å ta med reiseforsikring av noe slag. Og de fleste hotellene har vel en "hotellege" som pendler rundt mellom klinikker, så første eller andre dagen kan du spørre om du kan sette opp time for å fjerne dem. Men husk at Engelsnivået varierer kraftig. Husk å bade litt i havet også da, godt for huden <3 Ja, bestilte i går. Men rekna med det ikke kommer i posten før jeg reiser, men jeg hørte at det skulle gå an å ringe ett nr så skulle de bekrefte jeg hadde helsekort Reiser med Star Tour som samarbeider med klinikker og lokale leger Skal bli nok mye bading i havet! Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Gå på apoteket, kjøp plasterspray og Tegaderm. Bad så mye du vil, bytt 1 gang pr dag til suturene er fjernet. Fortsett med bandasjen 2 dager til etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå