Gå til innhold

Ny gamer pc til ca 50 tusen(er delene kompitable) ?

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

okei du er smart ass. jeg gikk fra 1600mhz til 2400mhz og alt starter VELDIG mye raskere (15 sec raskere boot, ingen programmer inklusive opera med 20 tab starter på under 2 sek. før tok det 6 sec) så slutt med tullepost og du tar helt feil med hensyn til i5, har teste begge i spill(både i7 3770k og i53550k) og i7en har mye mye mye mer å gi i forhold til virkelig krevende situasjoner og spill. spill civ 5 på huge baner etter 300-400 runder og du merker GODT forskjellen.

1. Vennligst oppgi benchmarks (gjerne test selv også) der du kan vise til at 2400MHz RAM faktisk hjelper såpass betraktelig på ytelsen.
  2. Min i7-2600k er betydelig varmere med HTT aktivert, såpass mye at jeg mister 200MHz klokkefrekvens faktisk. Hyperthreading er også relativt ubrukelig til spill når du sitter med fire kjerner, det er hundrevis av brukere på nettforum som har kommet til samme konklusjon som meg angående dette.
  3. Civ 5 på huge etter 400 runder går med sneglefart både med og uten HTT aktivert, og det er ingen merkbar forskjell i tid mellom hver runde.

Tallene taler deg sterkt imot, vurder å oppgi noen nye, troverdige tall (presentert skikkelig) som motbeviser våre påstander om at rask RAM og i7 for gaming er penger i dass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2600 Mhz minne gir en merkbar ytelsesboost over 1600 Mhz men ikke så stor at man greier seg med det laveste. Hastigheten gjør at brikkene koster mer og minnekapasiteten er lavere for raske brikker. Spørs om det er verd det i praksis. Det rimeligste minnet man finner >= 1333 MHz er godt nok og det svarer seg kun å bruke mer penger på minne dersom man har et påkostet oppsett der man har betalt ekstra over et standard oppsett for ytelsen til de andre komponentene.

Staks man dekker behovet betaler man mye for marginale ytelsesøkninger som i praksis renner ut i diminishing returns.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Husker ikke hvilket nettsted testen var på. Tror det var noe på diskusjon.no som hadde lenke til en test. Ble bortimot 10% høyere FPS. Med andre ord kun verd det i et high end oppsett.

Da er det på tide at jeg avkrefter at raskere RAM er 'bedre' i gaming. :)

Denne testen viser 1 FPS forskjell mellom 1333Mhz og 2133Mhz noe mest sannsynlig er en variabel - altså en feilmargin. Med andre ord så får man ikke en ytelsesboost av raskere RAM i gaming. :thumbup:

post-264877-0-89253700-1341765321_thumb.png

*Kilde: http://www.bit-tech....-sandy-bridge/6

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Du trenger ikke avkrevte noe som helst. Dette var ikke Sandy Bridge.

Det var ikke denne siden, men denne viser noe skalering.

http://www.madshrimp...6#axzz203HXrr9v

Ja, men de testene viser ikke resultater fra gaming. Med andre ord så var hovedpoenget mitt at det ikke er noen som helst ytelsesboost i gaming - merk: gaming - med 2133Mhz over 1600Mhz eller 1333Mhz. Men dersom man driver med veldig krevende applikasjoner så er det noe helt annet men i dette tilfellet så er det snakk om gaming. :)

Lenke til kommentar

Testen jeg så viste bedre ytelse i et krevende spill på en high-end-rigg med 2600 MHz minne.

Jeg finner ikke det resultatet i linken du postet (har dobbeltsjekket). :hm:

Det var mer på spill. Skal se om jeg finner siden, men ikke i kveld pga spising av egen bursdagskake.

Gratulerer. :fun::w00t::fun:

- Trådstarteren kan kjøpe i5 3570K og GTX 690 i SLI hvorav han bruker resten av pengene på et veldig dyrt kabinett samt ekstrem custom vannkjøling. I tillegg så kan han kjøre mange SSDer i raid.. :hmm:

Lenke til kommentar

En CPU er aldri lik når det kommer til overklokking være seg i7 eller i5.

Det er sant. men en kompis med noenlunde samma prosessorene og han kan også gjøre mer med 3770k en 3550k

Irrelevant. n=1 studie.

whatever liker i7 bedre og for mitt bruk er den bedre. den ene fpsen til eller fra har virkelig ingenting å si når man snakker om 100+ fps :p

Lenke til kommentar

Det er jo greit så lenge det er konsensus om at du snakker om en n=1 studie, med seleksjonsbias og hele pakken. Det er ikke greit når du bruker dette i kritikken av andre, og når du gir råd til andre basert på dette.

Endret av Hårek
Slettet unødig sitering
Lenke til kommentar

okei du er smart ass. jeg gikk fra 1600mhz til 2400mhz og alt starter VELDIG mye raskere (15 sec raskere boot, ingen programmer inklusive opera med 20 tab starter på under 2 sek. før tok det 6 sec) så slutt med tullepost og du tar helt feil med hensyn til i5, har teste begge i spill(både i7 3770k og i53550k) og i7en har mye mye mye mer å gi i forhold til virkelig krevende situasjoner og spill. spill civ 5 på huge baner etter 300-400 runder og du merker GODT forskjellen.

1. Vennligst oppgi benchmarks (gjerne test selv også) der du kan vise til at 2400MHz RAM faktisk hjelper såpass betraktelig på ytelsen.
  2. Min i7-2600k er betydelig varmere med HTT aktivert, såpass mye at jeg mister 200MHz klokkefrekvens faktisk. Hyperthreading er også relativt ubrukelig til spill når du sitter med fire kjerner, det er hundrevis av brukere på nettforum som har kommet til samme konklusjon som meg angående dette.
  3. Civ 5 på huge etter 400 runder går med sneglefart både med og uten HTT aktivert, og det er ingen merkbar forskjell i tid mellom hver runde.

Tallene taler deg sterkt imot, vurder å oppgi noen nye, troverdige tall (presentert skikkelig) som motbeviser våre påstander om at rask RAM og i7 for gaming er penger i dass.

sa aldri noe om spillytelse men systemet er veldig veldig mye raskere, er faktisk vanskelig å gå i bios for det starter så mye raskere(kan sikkert filme det hvis jeg bare finner noe å filme med) og uten hyperthreading tar det optil 3-5 sekunder å switche mellom bf3 og civ 5 lategame mens med tar det 1 sekund. med i73770k og i53570k har du maks ytelse i spillene uansett å¨vil aldri merke forkjell om du klokker dem ned en gang men systemet blir raskere som jeg personlig merker siden jeg multitasker masse. slutt å si imot og tråden handler om en mann som skal ha ultimate system og dere ber ham kjøpe i5 og 1333mhz ram. dere skjønner tydeligvis ikke hvorfor han kjøper en pc til 50tusen, DETTE ER IKKE EN PC SOM SKAL "HOLDE" den skal knuse spill lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...