Gå til innhold

Ny gamer pc til ca 50 tusen(er delene kompitable) ?

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg skal forklare i litt mer detaljer;

Til spilling vil du kun trenge 4 kjerner på prosessoren ettersom ingen spill klarer å ta i bruk mer enn det, samme står for Hyperthreading som at at det er 2 "threads" for hver prosessorkjerne. Da står man igjen med Intel i5 3570K som er den prosessoren som yter beste uten å ha noe unødvendig med seg.

I spill vil det kun bli dratt nytte av et sted mellom 4 og 5GB, noe særlig mer vil bare være overkill stå der å dra strøm. Med minnekontrolleren i dagens prosessorer vil også minnehastigheter være ubrukelig, 1333MHz minne vil yte like godt som 2800MHz minne. Et godt sett med minne er Corsair Vengeance 8GB LP (Low Profile) 1600MHz.

Hovedkort nå om dagen kjøpes utifra funksjoner, du får faktisk mer nyttige funksjoner av et Asus P8Z77-V Pro/Thunderbolt enn du får av Asus ROG hovedkort med mindre du har tenkt til å slå verdensrekorden i overklokking på flytende helium.

Kabinett kan jo alltid kjøper for å holde, skal du ha skikkelig kabinett kan du jo se på Silverstone Temjin TJ11 som koster oppimot 5000kr, eller du kan være mer som en normal person og gå for kabinett som Corsair 550D, Silverstone Raven RV02-E og Cooler master Strorm Trooper.

Av kjøling så ville jeg selv gått for luftkjøling, som Noctua NH-D14 og Thermalright Silver Arrow, begge disse er veldig gode kjølere og kan lett hamle opp med de dyreste lukkede vannkjølerene, disse luftkjølerene bråker mindre i tillegg.

Ser vi på SSD er det Intel 520 serien som er best, disse har best stabilitet og ytelse, ikke så forferdelig galen pris heller.

ganske morsomt å se at du sier at dagens minnekontrollere har 1333mhz når både sandybridge-e og ivy bridge støtter 2600mhz. please lær hva du prater om før du snakker da! og hvem bryr seg om det er overkill iogmed at det er det OP vil ha

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal forklare i litt mer detaljer;

Til spilling vil du kun trenge 4 kjerner på prosessoren ettersom ingen spill klarer å ta i bruk mer enn det, samme står for Hyperthreading som at at det er 2 "threads" for hver prosessorkjerne. Da står man igjen med Intel i5 3570K som er den prosessoren som yter beste uten å ha noe unødvendig med seg.

I spill vil det kun bli dratt nytte av et sted mellom 4 og 5GB, noe særlig mer vil bare være overkill stå der å dra strøm. Med minnekontrolleren i dagens prosessorer vil også minnehastigheter være ubrukelig, 1333MHz minne vil yte like godt som 2800MHz minne. Et godt sett med minne er Corsair Vengeance 8GB LP (Low Profile) 1600MHz.

Hovedkort nå om dagen kjøpes utifra funksjoner, du får faktisk mer nyttige funksjoner av et Asus P8Z77-V Pro/Thunderbolt enn du får av Asus ROG hovedkort med mindre du har tenkt til å slå verdensrekorden i overklokking på flytende helium.

Kabinett kan jo alltid kjøper for å holde, skal du ha skikkelig kabinett kan du jo se på Silverstone Temjin TJ11 som koster oppimot 5000kr, eller du kan være mer som en normal person og gå for kabinett som Corsair 550D, Silverstone Raven RV02-E og Cooler master Strorm Trooper.

Av kjøling så ville jeg selv gått for luftkjøling, som Noctua NH-D14 og Thermalright Silver Arrow, begge disse er veldig gode kjølere og kan lett hamle opp med de dyreste lukkede vannkjølerene, disse luftkjølerene bråker mindre i tillegg.

Ser vi på SSD er det Intel 520 serien som er best, disse har best stabilitet og ytelse, ikke så forferdelig galen pris heller.

ganske morsomt å se at du sier at dagens minnekontrollere har 1333mhz når både sandybridge-e og ivy bridge støtter 2600mhz. please lær hva du prater om før du snakker da! og hvem bryr seg om det er overkill iogmed at det er det OP vil ha

Og lær deg å lese før du svarer du. Jeg skriver at TS ikke vil dra noe nytte av det ettersom det ikke har noe merkbart å si på ytelsen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syns en del folk her er veldig ufine.

Er jo greit folk er rike eller har mindre fornuft men vi trenger ikke å kalle dem troll av den grunnen?

Selvfølgelig er jo High end overpriset produkt, men slik er det å ha det råeste av det råeste.

Nvidia GTX 690 og PCI-E SSD er veldig overkill i de fleste tilfeller, sammen med over 1000 watt PSU og xeon E7-8870

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg syns en del folk her er veldig ufine.

Er jo greit folk er rike eller har mindre fornuft men vi trenger ikke å kalle dem troll av den grunnen?

Selvfølgelig er jo High end overpriset produkt, men slik er det å ha det råeste av det råeste.

Nvidia GTX 690 og PCI-E SSD er veldig overkill i de fleste tilfeller, sammen med over 1000 watt PSU og xeon E7-8870

Hvorfor da kommentaren "64GB RAM er kanskje vel mye?" dersom hele poenget bare er å ha det råeste av det råeste? Ufine eller bare logiske; ikke vet jeg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig det, skal man ha så dyr maskin så er 64 GB ram en fordel prisen for dette er minimalt sammenlignet med mye annet.

Men jeg syns spessielt den kommentaren å gi 30 000 kr til veldedighet og troll kommentarene er nesten tåplig selv om det kan være riktig i enkelte tilfeller.

Men man kan ikke utelukke nybegynner som har lite forståelse.

Lenke til kommentar

Er målet å lage en PC til 50k, eller så god gamer som mulig uten å være komplett idiot med pengebruken?

TS har kun sagt han skal ha en ny gamer som skal være så god som mulig. Med det utgangspunktet er handlekurven hans komplett idioti og intet annet enn en trollpost. Skjermen skal ha fantastisk fargegjengivelse, og eneste ankepunkt er dårlig responstid. Hva er stort sett viktigst når man spiller?

Er det ingenting i PCen til 20k som TS allerede har som kan brukes videre? Er målet bare å bruke 50k på en PC?

I så fall:

TS kjøp denne PCen:

http://www.komplett.....aspx?sku=10634

Også velger du denne skjermen i pakken:

http://www.komplett....=648274&CKS=PCW

Legg gjerne ut skjermbilde av CPU-Z med heftig OC når du mottar PCen, så skal jeg umiddelbart beklage mine litt krassere innlegg...

Edit:

Om TS bare bruker 40k, så kan han spytte 10k på en ultraportabel bærbar. Ser i en annen tråd han ønsker hjelp til en liten bærbar til 3000-4000.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1439768&st=0&p=19351464entry19351464

Det er kanskje bare en skrivefeil? Han ønsker en liten bærbar til 30-40k, men har nå ombestemt seg og ønsker .... and the story goes on.

Endret av Sovehest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Sovehest: Én ting som er idiotisk er å kjøpe den PC-en fra komplett.

Nevner i fleng;

- Utrolig dårlig kjøleløsning til CPU.

- Hvorfor velge 256GB~ SSD når de på 480 yter bedre og gir dobbelt så mye lagring? Pengene er jo der.

- Hitachi-disker (3TB 5.4k) er mer pålitlige enn Seagate/WD til lagring.

Lenke til kommentar

Latterlig at folk foreslår gtx 670, 680 og midi-tower når mannen vil ha en PC til 50k.

Sett heller opp alternative deler til 50k , istedenfor copy paste fra "Gaming pc til 8k" trådene.

Kopiering, nei, de fleste her, inkludert meg setter det opp fra bunnen av selv...

Jeg prøver bare å få frem at TS kan få en like god opplevelse til 15K, dette er til gaming...

Hva er galt med midi-tower? bare man gjør det riktig kan man godt sette samme ytelsen inn i et mITX kabinett, det er ikke noen ytelsesøkning av å ha et kabinett som veier over 30kg, det blir bare mer og mer ubrukelig jo mer det veier.

Lenke til kommentar

- Hitachi-disker (3TB 5.4k) er mer pålitlige enn Seagate/WD til lagring.

Tja det trenger ikke alltid være slik.

Jeg har både Hitachi + Seagate /WD black og alle harddisker funger bra de.

Men er enig at seagate er billig kina harddisk så sansynligheten er større for Hitachi er mere solide.

Men skal man ha spill harddisk fullt opp med steam spill er det ikke kritisk at en 2 TB harddisk ryker.

Er jo kjedelig å laste ned men man taper ikke stort mere en tid, Sammenligner man prisen mot:

Hitachi Deskstar 7K4000 4TB SATA3

64MB, 7200RPM, 6GB/S

Seagate Barracuda® 3TB S-ATA3

SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), 64MB, 7200 RPM

Får man nesten 2.5 seagate harddisk til prisen av en Hitachi Deskstar 7K4000.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...