Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Hei, har surfet litt etter ny datamaskin som arvtager til den jeg har nå, og lurte på om noen kunne se over at delene passer med hverandre. Har laget en handleliste her: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1098805&su=231A50F5-8054-41DD-AA49-D33909E35F5A Og er det noe som mangler på listen? Lenke til kommentar
Populært innlegg Sitoy Skrevet 1. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 1. juli 2012 For å få prisen litt opp burde du legge til enda et GTX 690 kort, jeg anbefaler også veldig å ha et ekstra kabinett i tilfelle det du har får en ripe. 21 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Reduser til 15K, ellers kan dette bare taes som troll, 50K er bare alt for mye. 1 Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Lag heller en seriøs handleliste, slikt som dette blir oppfatta som trolling. Her er ett forslag fra meg, som også er godt overdrevet, men på langt nær så ikke som ditt forslag. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1098820&su=E4C07F9B-1FD8-4AD9-9B16-0408C7BF4F5D Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Eller hvis du skal ha noe som ikke er overkill: Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Beklager mann, altfor dårlig oppsett, kommer så vidt til å klare Tetris på Medium Grafikk. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Uhm, er helt dønn seriøs ang pcen jeg altså. Den jeg har nå kosta 20k men er en brøkdel så god som den der. Bare skjermkort og skjerm betalte jeg ca 10k for, men nå har jeg fast jobb og har dermed bedre økonomi. Vet noen kanskje mener det er galskap med en så dyr data, men med en slik data vil jeg forhåpentligvis dra det meste av spill både nå og i fremtiden. Den jeg har er også gangke så ok, men er en del spill som den ikke har sjans på å dra full flis på. Så, tilbake til ontopic; er det noen som vet om det oppsettet jeg har laget vil fungere med hverandre? Se bort i fra ting som f.eks kjølepasta og andre duppeditter, det er med bare fordi jeg skulle slipppe å lage to handlekurver. Se på HK, CPU, GPU, PSU, RAM og kabinett. Lenke til kommentar
Schnapps Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 (endret) med en slik data vil jeg forhåpentligvis dra det meste av spill både nå og i fremtiden. Det spørs hva du mener med 'fremtiden'. Om to år vil maskiner til en tredjedel av prisen være langt raskere enn det du får for dine 50k i dag. Kutt bort det mest ekstreme som du kun får utnyttet maksimalt i noen få tilfeller i dag, og du kommer fint ned på under 30.000. Sett heller av 10.000 i året de nærmeste par årene for å oppgradere underveis og du vil ha en mye råere maskin om ett år eller to enn om du blåse alle 50k med en gang. Endret 1. juli 2012 av Schnapps Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Uhm, er helt dønn seriøs ang pcen jeg altså. Den jeg har nå kosta 20k men er en brøkdel så god som den der. Bare skjermkort og skjerm betalte jeg ca 10k for, men nå har jeg fast jobb og har dermed bedre økonomi. Vet noen kanskje mener det er galskap med en så dyr data, men med en slik data vil jeg forhåpentligvis dra det meste av spill både nå og i fremtiden. Den jeg har er også gangke så ok, men er en del spill som den ikke har sjans på å dra full flis på. Så, tilbake til ontopic; er det noen som vet om det oppsettet jeg har laget vil fungere med hverandre? Se bort i fra ting som f.eks kjølepasta og andre duppeditter, det er med bare fordi jeg skulle slipppe å lage to handlekurver. Se på HK, CPU, GPU, PSU, RAM og kabinett. OK, hvis vi ser på det fra en annen vinkel, det oppsettet jeg posta over her, med GTX 690 istedet for GTX 670, vil yte like godt i spill som den PCen til 50K. Det å kjøpe overprise produkter og produkter som ikke har noen som helst nytt til ditt bruk er jo ikke vits i å kjøpe? En klok mann sa en gang at den beste måten å fremtidssikre er å ha penger ingen til å oppgradere, jeg står helt og holdent ved hva han sa. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Hm, du har igrunn et godt poeng der. Det er bare at jeg vet ikke helt hva som kan/bør fjernes. 64 gb ram er kanskje vel mye? 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 (endret) Viss du skal bruke mye penger ut av vinduet så har du et lite oppsettet her som du kan ta som utgangspunktet, så legger du til det som mangler. Men uansett, så er dette oppsettet også veldig dyrt. Endret 1. juli 2012 av sveibuen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Men gtx670 har jo 2 gig ram for 3,3. Om du dobler prisen + legger på en tusenlapp så har du 2xgtx670. Men er jo mulig det er dumt å kjøpe stort og heller sjeldnere. Har selv hatt denne i 6 år og den er like sprek som da jeg fikk den, og har aldri hatt problem med den. Lenke til kommentar
Populært innlegg Olestokk Skrevet 1. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 1. juli 2012 Hvis jeg skal forklare i litt mer detaljer; Til spilling vil du kun trenge 4 kjerner på prosessoren ettersom ingen spill klarer å ta i bruk mer enn det, samme står for Hyperthreading som at at det er 2 "threads" for hver prosessorkjerne. Da står man igjen med Intel i5 3570K som er den prosessoren som yter beste uten å ha noe unødvendig med seg. I spill vil det kun bli dratt nytte av et sted mellom 4 og 5GB, noe særlig mer vil bare være overkill stå der å dra strøm. Med minnekontrolleren i dagens prosessorer vil også minnehastigheter være ubrukelig, 1333MHz minne vil yte like godt som 2800MHz minne. Et godt sett med minne er Corsair Vengeance 8GB LP (Low Profile) 1600MHz. Hovedkort nå om dagen kjøpes utifra funksjoner, du får faktisk mer nyttige funksjoner av et Asus P8Z77-V Pro/Thunderbolt enn du får av Asus ROG hovedkort med mindre du har tenkt til å slå verdensrekorden i overklokking på flytende helium. Kabinett kan jo alltid kjøper for å holde, skal du ha skikkelig kabinett kan du jo se på Silverstone Temjin TJ11 som koster oppimot 5000kr, eller du kan være mer som en normal person og gå for kabinett som Corsair 550D, Silverstone Raven RV02-E og Cooler master Strorm Trooper. Av kjøling så ville jeg selv gått for luftkjøling, som Noctua NH-D14 og Thermalright Silver Arrow, begge disse er veldig gode kjølere og kan lett hamle opp med de dyreste lukkede vannkjølerene, disse luftkjølerene bråker mindre i tillegg. Ser vi på SSD er det Intel 520 serien som er best, disse har best stabilitet og ytelse, ikke så forferdelig galen pris heller. 10 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Om du trenger hjelp til å se om komponenter er kompatible, trenger du åpenbart ikke en Extreme CPU eller et Extreme HK. 2 Lenke til kommentar
Braindawg Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 var overkill temaet? isåfall https://prisguiden.no/liste/133143 2 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Det er fullstendig poengløst med en enkelt 1080p skjerm til en PC til 50 høvdinger. 4 Lenke til kommentar
arneboe Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 du har lagt ved win 7 home premium.. med denne OS'en kan du ikke bruke mer enn 16gb ram.. så den må oppgraderes hvis du skal ha 32gb Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Takker for mange seriøse svar. Gir meg en pekepinn i rett retning og vil bli tatt med i betraktningen når jeg skal finne de rette elementene. Ellers lurer jeg på hvilket OS av Win7 jeg må ha for å overgå 16 gb? Er det Professional? Trodde man kunne bruke 64gb ram så fort man fikk 64 bit os. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Alle x86 versjonene tar max 4GB, (unntaket er Starter som tar 2GB) x64 Ultimate, enterprise og pro tar 192GB, x64 Hope premium tar 16GB og x64 Homse Basic tar 8GB Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) var overkill temaet? isåfall http://prisguide.har...no/liste/133143 Hva å bytte de 2 cpuene og hovedkort med asus Z9PR-D12C å gå for Intel Xeon E5-2687W 3100MHz, LGA2011, Sandy Bridge, 150W, 8-Core kjerner? Intel Xeon W5580 må være en gammel CPU siden den har LGA1366. Endret 2. juli 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå