Troxx Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Jeg har lest i serviceheftet og ser ikke helt at verkstedet skifter olje, filtere, lyspærer eller annet småtteri uten at man betaler ekstra for dette. Så, siden jeg kun har hatt gamle biler så har det alltid blitt min jobb å skifte eksosanlegg, bremseklosser, skiver, endeledd osv. Så spørsmålet er egentlig hva de gjør med bilen utover "periodisk kontroll"? Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 de sjekker diverse punkter alt etter hvor ny/gammel bilen er. Diverse deler må byttes etter så og så lang tid grunnet slitasje. Oljen byttes nesten sikkert, bremser sjekkes (byttes om de er slitene) osv Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2012 Sjekklista er kanskje litt lengre enn PKK, men med litt oversikt over bil-mekk så føler jeg det er penger ut av vinduet. Skifter olje, pærer, viskere, plugger, bremseklosser osv selv. Så 10x prisen av PKK er det vel ikke verdt? Skal noe av det nevnte gjøres kommer vel det i tillegg. (bilen er en Touran 2006, ca 80'km.) Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Jeg tror det varierer alt etter som hvilke service man har. På min siste service var bytte av alt dette inkludert i service-prisen: - Skifte av olje, oljefilter, tennplugger, luftfilter og pollenfilter - Påfylling av spyleveske og kjøleveske - Motorvask - Skifte av diverse lyspærer i dører/tåkelys/kupe - Sjekk og innsilling av kjørelys/tåkelys I tillegg til å lete etter diverse feil såklart. Det kan godt hende at jeg glemmer noe, men jeg tror det jeg nevnte var det meste. I tillegg måtte jeg betale ekstra for: - Skifte av bremseveske - Skifte av kilereim Du bør selvfølgelig spørre ditt verksted detaljert om hva som ingår i din service. Hvis bilen har fulgt alle servicene ville jeg vurdert om du vil være personen som stopper med dette. Det er litt verd å selge bilen og kunne vise til fullt servicehefte, kontra å legge fram kvitteringer på at du har gjort det du tror de gjør på en service. Hvis du får tak i Autodata tror jeg det står der. Endret 17. juli 2012 av xibriz Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 DU snakker om service men referer til PKK. det er da to forskjellige ting vel, PKK er pålagt oss å gjøre vært 2. år og det utføres da en inspeksjon på bilen din for å se om den oppnår minstekravene for å få lov å kjøre på veien. på en service av bilen må du nesten se på serviceplanen i forhold til hvor langt bilen din er gått og snakke med verkstedet som hva som skal gjøres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå