Gå til innhold

Beslaglegging av alkohol

Anbefalte innlegg

Hei,

La ut en tråd for et par dager siden (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1444328) hvor jeg spurte om det var lov til å ta med sprit til malta.

Senere har jeg fått et regelskjema som skal overholdes, og jeg lurer på om jeg har funnet et smutthull og lurte på om noen kan bekrefte om dette er riktig eller ikke. Jeg er bevist på at jeg kan ta med alkohol til malta ettersom jeg er 17 år og dette er aldersgrensen for alkohol i malta. Det som er greia er at det er "ulovelig" å ta med alkohol selvom du er 18 når du skal reise med *******.

Det regelskjemat demmes sier er som følger:

"Alkohol og narkotika er strengt forbudt, selv om studenten er 18 år. det er ikke lov til å kjøpe eller nyte alkohol på noe tidspunkt under turen....." (med egen uthevning).

Det jeg da lurer på er om jeg kan ta med meg en flaske sprit, som er uåpnet.

Kan denne flasken bli beslaglagt ettersom den er uåpnet? kan den bli beslaglagt i den norske toll? Kan den bli beslaglagt av de jeg reiser med? den er jo tross alt min og uåpnet.

Tilbake til hva reglene demmes sier, det sier jo ikke noe om at det er ulovelig å ta med seg alkohol.

Det står at det er forbudt, vil dette sees på som at det er forbudt å ta det med seg drikken eller rett å slett konsumere den?

Hele poenget er jo at jeg ikke vil bli "fersket" med å ta med flasken, men hvis det skulle skje at de ransaker baggen og finner spriten, kan jeg da henvise til regelen og si at det ikke står noe om at det ikke er lov å medbringe alkohol, og bare at å konsumere den er ulovelig? (de skjønner jo at jeg lyver, men jeg vil da si at jeg ikke har tenkt til å drikke den, men har de da rettigheten til å ta flasken ettersom den er uåpnet og regelen ikke spesifiserte at å medbringe ikke er ulovelig?)

Fint hvis noen kunne svart relativ kjapt ettersom jeg drar i morgen, og helst legg ved kilder hvis du refferer til lover og regler eller hvis kilden er relevant.

Takk på forhånd,

R123

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...