Gå til innhold

Max antall skjermer på XFX Radeon HD 5770

Anbefalte innlegg

Jeg har en en PC med XFX Radeon HD 5770 skjermkort, og har en PC-skjerm koplet til med VGA-DVI adapter inn i DVI-porten, og TVen koplet til med HDMI. Jeg ønsker nå å ha 2 stk PC-skjermer, men ønsker fremdeles å ha TVen koplet til, og tenker da å bruke DP-DVI for å kople til den siste skjermen. Har funnet DP-DVI adapter på MPX.no og tror det vil fungere.

Men jeg er litt usikker på om det skjermkortet faktisk støtter 3 skjermer samtidig, en på HDMI, en på DVI og en på DisplayPort??

Kjøpte skjermkortet på Komplett for 2 år siden eller noe her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579053

Skjermen jeg ønsker å bruke sammen med DP-DVI adapteren er

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=635503#extra

og DP-DVI adapter

http://www.mpx.no/k/...ku=608530#extra

Noen som vet om dette vil fungere? Gidder ikke å kjøpe adapteren hvis det ikke går allikevel .. Eller har noen en bedre løsning for meg?

Endret av tranite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal funke med 3 skjermer på hd5770. men trur den ene skjermen trenger å være DP

post jeg leste meg frem til dette fra:

Check out what his guy says about whats he says is the problem..

reply — zxcasd 2010-04-27 14:23

so for displaying onto 3 displays: you require one monitor to use the displayport output... why?

the legacy outputs(VGA, DVI, HDMI) requires each output to have it's own reference clock, while displayport doesn't require one for each output. One graphics card has only 2 reference clocks. Therefore, if you want more than 2 displays, one has to use displayport...

Also, converting from displayport to VGA/HDMI/DVI isn't that simple either. Due to the above problem and other un-compatibilities, you need either a passive or active converter... google to find out what you need for your outputs...

if your graphics card only have DVI, VGA, HDMI(or a mixture of the three), you CAN ONLY output to a maximum of 2 screens

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

jeg tviler på det. men du kan lett bytte tilbake om produktet ikke fungerer som tenkt hos mpx =)

edit:

jeg tipper den omformern stjeler den ene av de 2 klokkene som er tilgjengelig for å gjøre om signalet.

edit2: ser produktannmeldelsen sier dette funker tar tilbake det jeg sa =) .

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Hehe, men da er det bra!

Er det forskjell på kvalitet på DVI-kabler? Hva slags kabel kan jeg bruke fra den adapteren til skjermen jeg skal kjøpe? (Link i første innlegg)

Ble litt usikker nå, ble litt forvirret pga de forskjellige typene DVI plugger.. Vil feks denne på Biltema fungere, eller anbefaler du en annen?

Lenke til kommentar

fordelen med digitale kabler er at enten funker det perfekt eller så kommer det ikke noe bilde. du kan bruke den fra biltema. funker den ikke så må de nesten bare ta den imot som retur.

Haha, ja det er jo greit nok. Får prøve den på Biltema da :) Er bare litt kjipt å komme hjem og skal kople opp viss det ikke fungerer ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...