Gå til innhold

GTX 670 Windforce med "skranglete" vifte

Anbefalte innlegg

Den midterste vifta lager av og til en ganske irriterende liten slags skrapelyd, det kommer og går litt, men gjerne når PCen har stått idle noen timer. Hender også at den "skrangler" når viftene spinner opp fra 20 til f.eks. 70%. Hvis en trykker lett på vifta, så gir lyden seg for en stund. Er dette et dårlig lager eller noe?

Lyden er ikke så veldig høy, men jeg har endelig fått inn kvalitetsvifter i kabinettet og lagret opp HDDen i elastiske bånd i en 5.25-bay og for en liten stund var et svakt vindsus alt en kunne høre fra PCen. Ingen ujevne lyder fra billige vifter eller HDD-vibrasjoner, men da kommer altså denne møkka. Jeg vet ikke om det er en feil som kan betegnes som alvorlig nok til å få det byttet? Og hvis det hadde vært så hadde vel aldri de på verkstedet for reklamasjoner greid å gjenskape lyden i de 3 sekundene de bruker på å teste det. Måtte jeg ha betalt en egenandel eller noe da evt?

Noen andre som har hatt lignende problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker for forslag! Lot den gå som et dash 8 under kampen i går, syns nesten det lukta litt lett svidd når jeg kom innpå rommet, men det kan være innbilning. Har ikke peiling på hvilke typer lagre det brukes i viftene, men hvis det er noen som smøres med fett eller lignende fra fabrikk, så kan det kanskje hende at det overflødige har "satt seg"? Hva vet jeg.. Uansett så er vifta lydløs for øyeblikket PCen sto idle i hele natt, så det lover jo bra. Krysser fingrene :)

Lenke til kommentar

tror jeg kan friskmelde vifta nå, ikke hørt noen ting til lyden mer. Hadde prøvd å kjøre den på 70% over en periode, men det hjalp ikke. Var tydeligvis 100% i et par timer som måtte til :)

takk igjen

Endret av handir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...