Gå til innhold

Oppgradering fra Radeon HD 6990 4GB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For eksempel MSi Afterburner kan vise deg hvor mye minne du bruker. Til spill med en skjerm holder 2GB, kanskje hvis du kjører tre skjermer vil du kunne trenge mer.

Akkurat den der Zotac kjøleren har dårlig kontakt med GPUen, du vil få bedre kjøling av et Asus eller MSi kort som også tar mindre plass.

Det at HD 6990 har 4Gb betyr at du bare har 2GB til hver GPU, så teknisk sett kan det sees på som at du bare har hatt 2GB hele tiden.

Endret av Olestokk
Lenke til kommentar

Akkurat den der Zotac kjøleren har dårlig kontakt med GPUen, du vil få bedre kjøling av et Asus eller MSi kort som også tar mindre plass.

Det var kun et problem på noen kort fra første batch (som ble sendt ut til reviews) - kjøleren er meget bra - fullt på høyde med DCII og Windforce (har et sånt... overklokket ytterligere, kjølig og fint)

Oppgradere ja. Jeg så at Zotcaen har 1098 MHz men Radeonen har bare 830 MHz

Du kan ikke sammenligne sånn! Det er helt forskjellige kort - og 6990 er TO kort - to 6970 i CF modus, det yter MYE bedre enn ett 670.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Det har ikke noe å si, i spill der HD 6990 får utnyttet begge GPUene skikkelig får du høyere FPS enn med GTX 670. Frekvenser har ikke noe å si hvis du sammenligner forskjellige arkitekturer. Hvis du sammenligner frekvenser på forskjellige GTX 670 kan du få et bedre bilde.

Du kan ikke sammenligne sånn! Det er helt forskjellige jort - og 6990 er TO kort - to 6970 i CF modus, det yter MYE bedre enn ett 670.

Det er vel litt å ta i, GTX 680 holder nesten mål med HD 6990.

Endret av Olestokk
Lenke til kommentar

Man kan ikke sammenligne klokkefrekvens på ulike arkitekturer/merker, særlig ikke når det ene skjermkortet er et kort med to GPU-er. Å gå fra 6990 til GTX 670 er faktisk en reell nedgradering av ytelse.

Lenke til kommentar

Det er vel litt å ta i, GTX 680 holder nesten mål med HD 6990.

I BF3 ja,men Ikke med nyere drivere til 6990 - og i mange andre spill vil 6990 være overlegent.

Uansett vil alt annet enn 690 være en negradering.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Ta for eksempel BF3: http://www.anandtech...x-680-review/13 , er jo forskjellig fra spill til spill, i Metro 2033 tar jo AMD knekken på Nvidia.

Som jeg sa over ja ;-)

Dessuten gir 12.6/12.7 drivere bedre ytelse spesielt i BF3 på high end AMD kort.

Jeg iser ikke noe imot at HD 6990 er bedre, men det virker som du skal ha det til at forskjellen er som natt og dag, noe jeg er litt imot.

Nå som jeg har experter her. Kan dere anbefale en nytt kabinett ? Helst et som er veldig kaldt

Type kabinett? stilrent kabinett? "gaming" kabinett?

For eksempel dette kabinettet er et stilrent og støydempet kabinett, hvor også er tilbud på at du får med en ekstra vifte: http://www.dustinhome.no/product/5010609063/fractal-design-miditower-define-r3-usb3-black-fan/

Lenke til kommentar

Jeg iser ikke noe imot at HD 6990 er bedre, men det virker som du skal ha det til at forskjellen er som natt og dag, noe jeg er litt imot.

Jeg mener ikke at det er natt og dag bare pga av disse driverene - men det har vært en liten men stødig forbedring på hver driver siden i vinter da disse testene ble gjort - og flere små forbedringer blir til en større.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...