bergetun Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Min Far faar seg ADSL fra nextgentel paa tirsdag men har lite peiling paa datamaskiner og nettverk. Jeg er familie nerden, men jeg er fortiden i Australia saa jeg kan ikke hjelpe han og sette det opp for han.. Hvilket modem/router er de han faar ifra NextGenTel ? Faar han en intern ip inn paa maskinen (Routeren faar den eksterne ip) ER det mulig aa sette opp routeren i bridget mode slik at han kan ringe opp med pppoe fra en linux box ? Kan han koble roueren rett inn paa en D-Link 614+ wireless router ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Hvilket modem/router er de han faar ifra NextGenTel ? Faar han en intern ip inn paa maskinen (Routeren faar den eksterne ip) ER det mulig aa sette opp routeren i bridget mode slik at han kan ringe opp med pppoe fra en linux box ? Kan han koble roueren rett inn paa en D-Link 614+ wireless router ? Nei, du kan ikke sette opp routeren som bridge på et std NGT-abb, dessuten så bruker NGT PPPoA svjv. har du routeren ellers er det jo meningsløst med to routere når et aksesspunkt gjør nytten. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Helst ville jeg ha hatt routeren i bridget mode slik at jeg kunne ha "ringt" opp med pppoe fra en Linux boks. Litt synd at dette ikke er mulig. Faar ha NGT -> D-Link Wireless router da .. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Helst ville jeg ha hatt routeren i bridget mode slik at jeg kunne ha "ringt" opp med pppoe fra en Linux boks. Litt synd at dette ikke er mulig. Faar ha NGT -> D-Link Wireless router da .. Du må være en av de få som synes PPPoE er gildt, hvorfor to routere? Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Helst ville jeg ha hatt routeren i bridget mode slik at jeg kunne ha "ringt" opp med pppoe fra en Linux boks. Litt synd at dette ikke er mulig. Faar ha NGT -> D-Link Wireless router da .. Du må være en av de få som synes PPPoE er gildt, hvorfor to routere? Jeg er jo noedt til aa ha routeren fra NGT (?), og visst han skal faa maskinene sine paa wireless nettverket er jo han noedt til aa koble ngt routeren til wireless routeren. Han har 2 laptoper og 2 stasjoneare som er koblet til en D-Link wireless router. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Jeg er jo noedt til aa ha routeren fra NGT (?), og visst han skal faa maskinene sine paa wireless nettverket er jo han noedt til aa koble ngt routeren til wireless routeren. Han har 2 laptoper og 2 stasjoneare som er koblet til en D-Link wireless router. Ja, du er nødt til og bruke NGT sin router. Ok, du har routeren fra før av så da er det jo ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå