FruK79 Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Sitter med en fossil av en ruter (Netgear WGR614 v7) og skal skaffe en ny en. Kan noen anbefale en ruter med OK rekkevidde for en liten leilighet? Det trådløse nettverket brukes mest til mobiler og ipader samt en PC, og det kommer til å være koblet opp en PS3 og en PC med kabel til den. Datatrafikken er for det meste streaming, spilling og generell internettbruk. ruteren må være LETT å sette opp, for jeg HATER å konfigurere sånne ting inne på 'rutersiden'........... Tips, anyone? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Hei Hva er budsjettet ditt ? Vet om 2 gode router til rundt om 1000kr. Så klart får du til en billigere peng Lenke til kommentar
Del Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Hvis du vil slippe billig unna er denne et kjempegodt kjøp: https://prisguiden.no/produkt/tp-link-tl-wr1043nd-143524 ellers er det ofte tilbud på diverse routere som er verdt å få med seg. Lenke til kommentar
FruK79 Skrevet 13. september 2012 Forfatter Del Skrevet 13. september 2012 Oi, takk for svar! Har ikke sett det før nå. Budsjett er rundt 1,000 kr. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Linksys E4200 v2. Sjekk tester på den, scorer veldig bra. Har den selv og enklere oppsett skal en lete lenge etter, samtidig som man kan sette opp detaljer selv om man han kunnskapen. Lenke til kommentar
FruK79 Skrevet 13. september 2012 Forfatter Del Skrevet 13. september 2012 Linksys E4200 v2. Sjekk tester på den, scorer veldig bra. Har den selv og enklere oppsett skal en lete lenge etter, samtidig som man kan sette opp detaljer selv om man han kunnskapen. Takk! Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 En som får bra kritikk og er stabil er Dir-635.. https://prisguiden.no/produkt/d-link-dir-635-46812/erfaringer Har streamet film fra laptop og til xboxen via den og alt virker bra. Samsung/HTC/SE smartphones kobler seg raskt på uten problem, Asus/Ipad nettbrett like så. At sette opp den kanskje ikke er plugNplay men er ikke et stort problem.. Lenke til kommentar
Tom H. Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Router er noe som er vert legge litt penger i. Dette gjelder spesielt visst du skal bruke Wlan. Mange wlan systemer er umulig f.eks. å spille på. linksys som nemt over har en del bra, men spander 1500+ Netgear har også noen brukenes. Jeg har prøvd ut en del dlink, ingen av dem fungerte. Lat gikk opp fra rundt 50 til 250ms. I tillegg fikk jeg en del 'merkelig' lag. De beste routerene, Cisco koster. Men det er pga de bruker en teknologi som er dyrere og bedre. Men.. er det kun en bruker, fungerer de fleste greit. Problemer oppstår i de billige routerene når flere logger seg på samtidig. Les tester, helst tester som kjører flere brukere samtidig. Avstander etc. skulle jeg anbefalt en ville jeg valgt: http://www.cisco.com/cisco/web/solutions/small_business/products/wireless/ap_500/index.html Den koster, men som sagt, du får det du betaler for Lenke til kommentar
FruK79 Skrevet 13. september 2012 Forfatter Del Skrevet 13. september 2012 Takk alle sammen, her må jeg vurdere litt mer ser jeg ja... Hadde ikke trodd jeg skulle bruke SÅÅÅÅÅ lang tid på å finne ny router! lol Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 En rimelig og meget god router er Asus RT-N56U. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå