Bareettspørsmål Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 (endret) Heisann! Jeg bygget nettop en ny pc og resultatet ble strålende bortsett fra en ting. Jeg puttet 4 x 2 GB RAM i det nye Asus Sabertooth Z77 hovedkortet men det står jeg bare have 4 GB RAM. Jeg har både sjekket på Datamaskin -&--#62; Egenskaper også i BIOS men det står fremdeles at jeg bare har 4 GB installert. Jeg har også prøvet å ta dem ut og inn ett par ganger men uten noe lykke Noen av dere som kanskje vet hva som skal til? (Jeg er ganske dårlig i datagreier og ble overrasket over at pc'en ikke eksploderte) Takk! Endret 1. juli 2012 av Bareettspørsmål Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Vel har du installert 32 eller 64 bit versjonen av windows? 32 bit kan kun finne og bruke opp til 4 gb med ram mens med 64 bit så kan du ha mye mye mer Lenke til kommentar
Bareettspørsmål Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 Vel har du installert 32 eller 64 bit versjonen av windows? 32 bit kan kun finne og bruke opp til 4 gb med ram mens med 64 bit så kan du ha mye mye mer Jeg har 64 bit Takk for svar! Vel har du installert 32 eller 64 bit versjonen av windows? 32 bit kan kun finne og bruke opp til 4 gb med ram mens med 64 bit så kan du ha mye mye mer Jeg har 64 bit Takk for svar! Kan det ha noe med at jeg har den eldste driveren til hovedkortet? Lenke til kommentar
Bareettspørsmål Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 Ok, nå blir jeg plutselig veldig redd. Jeg oppdaterte driveren og det stop at det gikk fint og at pc'n måtte restarte. Nå kommer ingenting opp på skjermer. Helt svart skjerm med andre ord. Hva gjør jeg nå?! :O Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Tar ut en av brikkene og ser om den starter. Prøv med den andre om den ikke gjør det. Du kan ha en defekt brikke. 1 Lenke til kommentar
Bareettspørsmål Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 Tar ut en av brikkene og ser om den starter. Prøv med den andre om den ikke gjør det. Du kan ha en defekt brikke. Ok, skal prøve. (Klarte å fikse svart skjerm problem ved å ta ut og inn alle delene) Lenke til kommentar
Bareettspørsmål Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 Tar ut en av brikkene og ser om den starter. Prøv med den andre om den ikke gjør det. Du kan ha en defekt brikke. Ok, skal prøve. (Klarte å fikse svart skjerm problem ved å ta ut og inn alle delene) Nå står bare den ene RAMen in og det viser 2 GB Ram :S Jeg er 100% sikker på at de er 4GB RAM på hver. Har khx1600c9d3b1k2/4gx (x2) Og tror det står her at det skal fungere med hovedkortet mitt. http://www.kingston.com/us/memory/hyperx/genesis/z77dualchannel Det virker som pc'n deler dem opp eller noe sånt :S Noen som vet noe jeg kan gjøre? Takk ! Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 om du leser på den rammen der så står det jo at det er et 4 gb kit aka 2x2gb http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/partsinfo.asp?ktcpartno=KHX1600C9D3B1K2/4GX&promo=hx2shp Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Jepp, et kjapt google søk på modellnummeret viser at dette er et kit på 4Gb (2 x 2Gb): http://www.kingston.com/datasheets/KHX1600C9D3B1K2_4GX.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå