Gå til innhold

Nokia e6... Anbefales den?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en del erfaringer.

Tastaturet er kjempegodt, batteritiden er ok, varer alltid ut dagen. Den har en genial lyktfunksjon som skrus på med vippebryter på siden av telefonen. Mail og meldinger går kjempefort og enkelt.

Nettleseren er meget treg, og nesten ubrukelig, bruker du opera derimot vil den bli noe bedre. Men alikevel vrien å lese på, så den er ikke kjempegod til surfing. Oppløsningen er bra til å være en så liten skjerm. Jeg har selv sett flere serier på telefonen (Walking dead ++)

Men symbian er ikke like bra som android, det finnes få programmer i appstore, og de som er der er dyre og ikke fult så gode. Det er mange småbugs som tilslutt irriterte vettet av meg. Ene var at hvis jeg pausa en film for å gjøre noe annet, så brukte fortsatt telefonen masse batteri. Den andre er at jeg ikke får "sosial" appen til å funke, dermet er facebook integrasjonen ganske begrenset. (Bug med at den ikke finner nettverk). Kameralyden kan heller ikke skrus av uten å "hacke" telefonen. Kamera er forøvrik helt ok, men uten autofokus.

Dette er en telefon man desverre ofte må restarte hvis bugs oppstår. Og hver gang jeg henvender meg til nokia ang en bug har de bare en løsning, soft reset og prøve igjen. Som igjen betyr at jeg må sette opp telefonen på nytt.

Navigasjonssystemet er av de bedre jeg har hatt, ble overrasket av dette! Telefonen er ok rask i menyer osv, men den har omtrent 680Mhz, og det merkes på litt tyngere websider ol.

Spør om det er noe mer du lurer på!

Edit:

Og den bruker nå symbian Belle, noe som er tilpasset Nokia's større telefoner. E6en har mistet en del funksjonalitet etter dette, feks å bla i startskjermen med piltastene og en del annet. Symbian Anna var faktisk mye bedre, og det virker ikke som Nokia har tenkt til å fikse dette heller.

Endret av Phantom3D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...