Aqualong Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Jeg har fra før en Nikon SB-800. Spørsmålet mitt er om det har noen hensikt å kjøpe egen blits til makrofotografering? Hva er egentlig forskjellen? Blitsen jeg har sett på er Sigma Macro Flash EM-140. På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Det hele kommer an på hva du fotograferer og hvilken uttrykk du vil ha av motivene dine. Mange bruker en reflektor og eller et hvitt ark i samarbeid med en normal blits. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Jeg har den siste tiden brukt en Softbox på "vanlig" blits, canon ex580II, med godt resultat under makrofotografering. Kjøpte en på tilbud på Foto&video da de hadde fotomesse nå sist. Bruker den sammen med en Sigma 150mm makro. Denne er det jeg har. Her er noen bilder som jeg har brukt denne Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Bilde 4 Så kan du se på oppsettet til akambruker Tjernshaugen i denne posten (sjekk spoiler), og ikke minst se på resultatene han oppnår med det oppsettet. Du kan jo også lese hva Thomas Shahan sa om ringblits i nettmøtet for noen uker siden. http://www.akam.no/a...m-pesten/109413 Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 OK, takk for svar. Da blir det nok til at jeg kjøper en liten softbox til den blitsen jeg har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå