Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] CPU led lys rødt ved oppstart og så reboot

Anbefalte innlegg

Hei

Holder på å bygge min første maskin og har selvfølgelig støtt på problemer. Alltid skal det være noe....

Ved oppstart lyser CPU_LED lys rødt og så rebooter den for så å gjenta prosessen på ny. Har sjekket og ingen CPU pins er bøyd på hovedkortet.

Med min flaks så er noe ødelagt. Trodde bygging av data skulle være kjekt og lærerikt :(

Specs:

Kabinett – NZXT Phantom Big Tower Hvit

Hovedkort – ASUS P8Z77-V DELUXE, Socket-1155

Prosessor – Intel® Core i7-3770K Processor

Grafikkort – ASUS GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA “TOP”

Strømforsyning – Corsair AX 850W PSU

RAM – Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB (4x4)

Harddisk (SSD) – Intel® SSD 520 Series 120GB 2.5"

Harddisk (HDD) – Seagate Barracuda® 2TB

Optisk driver - Lite-On DVD±RW Writer

Hvordan er det med retur av deler etc?

Deppet hilsen

John

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, sjekk om du har koblet CPU-vifta i CPU-FAN på hovedkortet, og ikke en random viftekontakt.

EDIT: Sjekk PSU'en også. Pass på at du har koblet strømmen til CPU til hovedkortet. Det er ikke den fete 24-pin, men en 4- eller 8-pin strømkontakt øverst til venstre på hovedkortet.

post-113371-0-90433500-1341091154_thumb.jpg

Og forresten, slutt å depp din pingle. Dette er fantastisk bra! Nå lærer du litt ekstra, lærer deg å kjenne PC'n mer :D

Endret av Reap
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja se der ja , haha :) Den kontakter du refererer til fant jeg ikke en kabel som passet til, men koblet til en 4 pin i den 8 pin'en. Ingen røde lys og får nå en post-pip. Får også bilde med hovedkortprodusent og så et bilde fra American Megatrends :)

Håper alt er som det skal være nå :)

Lenke til kommentar

Bra :) Den 4-pin er egentlig en 8-pin, så sjekk strømforsyninga di en gang til etter den andre halvdelen. De sitter ikke sammen, ettersom den er avtagbar for hovedkortet med kun 4-pin. Hjelpende svar belønnes med pluss ;D

Endret av Reap
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...