Gå til innhold

Logitech: Z506 5.1 VS Z623 2.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har Z623 og det annbefales!, sykt bra bass og lyd!. en kompiss av meg har Z506 og vi kom lett frem til av Z623 var mye bedre. Z506 er best på surround viss du skal se film elns. Men Z623 har mye høyere og bedre bass. :) så jeg hadde velgt Z623.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde funnet meg ett brukt z2300. Logitech har tapt seg enormt siden sist generasjon. De tar alle snarveiene og beholder prisnivået. Bare sammenlign vekten på z2300 og z623...


Google "z623 vs z2300" og les deg opp.

Du bør minimum lese dette:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/57164-32-logitech-2300-titans
http://forums.logitech.com/t5/Speakers/Is-Logitech-Z-623-the-true-successor-of-Logitech-Z-2300/td-p/541244

Eventuellt hadde jeg jaktet ett z5500 sett og kjørt det i 2.1

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Z2300 er heller ikke så bra selv om det er bedre en den nye serien. Bassen har mange frekvenser den rett og slett ikke når til, og lyden blir tam. Diskanten er heller ikke mye å skryte av, og er veldig ullen. Ville heller ha kjøpt et par bokhylle høyttalere og en forsterker og bygget ut med en sub når du har råd. Ser jo at det er for sent nå, men er kanskje en tanke for fremtiden.

Lenke til kommentar

Dette var nok et lav-budsjett. Bestemte meg på ca 10 minutter at det hadde vært gøy med ett større PC-anlegg. Z523 er litt merkelig, med tanke på basskassen. Det ser ut som om at det er en stor bass på framsiden, men det er en "fake" subwoofer? Sitter en liten under. Trolig ikke større en 4". Og den er ikke portet. Så sånn sett vil det bli en oppgradering fra 40W til 200W

Endret av Anderspr0
Lenke til kommentar

Mr. A du må neste sammenligne de forskjellige prisklassene.

Selv om z5500 ble solgt for 1500,- den siste tiden, er det forsatt vanskelig å ett brukt sett til
under 1200-1400,-

z2300 ble solgt for 800,- på målstreken og var ett knallkjøp til den prisen. Det kan skaffes brukt for 500-700,- og det er rett og slett vanskelig å matche dersom man ønsker noe "kompakt" og billig.

Så er spørsmålet, hvor mye ga du for anlegg + frakt Anderspr0?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Har nå fått Z2300.

 

Syntes bassen var mye bedre enn 523, men satellittene var definitivt mye flatere i 2300. Nå kjører jeg begge to samtidig med Jack-splitt. Men problemet er at satellittene til 2300 skjærer mye før jeg får volumet på bassen som jeg ønsker.

 

Har nå prøvd å kun bruke z2300 som bass uten satellittene. Men kan jeg koble på satellittene til 2300 på 523 via RCA-splitt? 523 har en RCA til den ene høyttaleren, og noe som ser ut som en VGA kabel til den andre med volum, og to stk AUX out eller noe (rød og hvit).

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...