Gå til innhold

gigabyte z77x ud5h finner ikke SAS kontroller.

Anbefalte innlegg

Hei,

Skulel oppgradere filservern litt.

Den hadde c2d s775 Intel E6800 (3.0 ghz, Conroe Core)

Gigabyte x48 shipset hovedkort.

Den nye hardwaren som skulle inn var:

I7 3770k

gigabyte z77x ud5h

Virker ikek om som om z77 klarer å ha noe annet enn grafikkkort i sine PCI-E slots, har prøvd med flere kontrollerkort, og i flere slots på z77x kortet.

Mitt spørsmål da er;

Hvilket av de nye kortene / chipsettene støtter sas raid kontrollere?

(z68, h77 eller x79?)

Ellers så fungerer alt utmerket, poster som det skal, og bios er uvandt men det er litt stilig med 3d menyer.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mulig du kunne ha jukset det til med ett skjermkort i en slot for å få delingen av PCI-E Lanes igang.

Men funker ikke dette må du bare returnere hele opplegget og hoppe på X79 hos Intel eller en AMD løsning med plenty PCI-E lanes.

Husk at det er socket 2011 på X79 så du MÅ ha ny CPU enten du vil eller ei.

X79 er også ett server chipset solgt i vanlig forbruker innpakning, så det burde fungere om HK produsenten bygger BIOSen riktig.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Får se på ny hardware til server nærmere høsten da.

Men da kan denne hardwaren her blir oppgradering av gamerriggen min ifra 2007.. :)

Alt den trenger nå er er gamer kabinett, skjermkort (kom gjerne med forslag, s¨å lenge prisen er under 5k så kam en vurdere det, har ikek giddi å holdt meg oppdatert på hva som er hva i det siste, bortsett ifra CPU) og et par SSD's til OS+Spill.

(Tenkte 120gb til os/VM's og en 240 til spill, alt bestemt meg for kingstin hyperx (gamle serien ikke 3k, har en slik i laptoppen og den er helt rå enda, nå nesten ett år senere)

En Får heller bygge en sikkelig xeon rigg til høsten.. (servern jeg har nå ble bygget i 2006-07, oppgradert med nye disker i raid for å få mer plass etterhvert som tiden krevde mer plass)

Lenke til kommentar

X79 fungerer som oftest bedre til sånt ja. Sitterf.eks ved en pc med et Gigabyte X79-UD5 som har et LSI 9265 SAS kort nå for eksempel - det fungerer utmerket i alle pcie x16 slots på det kortet.

Edit:

Ikke kjøp HyperX - det er Sandforce og bør styres unna om mulig.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

SÅnt liker en å høre.. :) Takker for svar.. Blir nok proff industri server på meg ifra supermicro i rackkabinett tenker jeg..

Har siklet på det lenge nå, og nå som denne oppgraderingen bare var go for wrokstation/gamerpc'n så kan jeg få opp den så spare litt til servern til høsten/nyåret.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...