Gå til innhold

Noen som har lest Sagaen om den siste nattkrigeren?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tyvstartet på 3.klassepensum i norsk, og har derfor valgt ut tre bøker til særemne. Disse bøkene er "Ørnens sønn", "Havlandet" og "Svart storm" som alle hører til "Sagaen om den siste nattkrigeren"- serien av Olaf Havnes.

 

Har nettopp lest ferdig den første boken, altså "Ørnens sønn", og denne skal jeg holde et kortere foredrag om, som følge av at det er hovedboken i særemnet. For at jeg skal klare å framføre en bok, er det viktig at jeg forstår innholdet. Derfor har jeg en del spørsmål om denne boken, og håper noen kan ta seg tid til å svare på disse:

 

Hvorfor tror du forfatteren lar Kroknese og Omeh få oppleve en slags reinkarnasjon (feilaktig) i epilogen?

 

Hvilken tid tror du handlingen tar sted, dersom du trekker en parallell med den virkelige verdenen? Jeg har inntrykk av at settingen ligner på verdensammfunnet rundt 2000 år .f.kr. Da hadde man indianere, asiatere, og egyptere som dominerte verdenen. Egypterene hadde jo et slags statsoverhode, nemlig faraoen. Er Kraken et svar på dette?

 

Hva er det som egentlig forgår seg i Rotharinskogen? Hvorfor vil Kraken bygge en tunnel dit? Hva er Den Siste Døren?

 

Kommenter gjerne ditt inntrykk av boken. Måtte også noen forsøke seg på spørsmålene ovenfor.

 

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...