Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe i kassa?

Anbefalte innlegg

Hei, broren min kjenner en som er sjef i en butikk og skaffet meg sommerjobb der. Jeg skal jobbe ca 3 ganger i uken, men kan bli mer. Har bare fått beskjed om å møte der på mandag for å starte med opplæring. Skal sitte mest i kassa og tippinga. Hvordan er det egentlig å sitte i kassa? Er det vanskelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt stress før du blir vant til det, men det går seg til etterhvert.Ikke vanskelig, du blir kjempefort vant til det. Begynte selv i butikk nå, og var rimelig nervøs i starten. Husk bare å smile og være hyggelig, så går det bra. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Om det er i en dagligvarebutikk er den største utfordringen å lære seg alle PLU-kodene på frukt og grønnsaker, men etter man har lært seg systemet er det å sitte i kassa en veldig lett jobb. Så kommer den største utfordringen som jeg hadde, nemlig å ikke kjede seg til døde. Noen få ganger i uka går nok bra, men jeg gjorde det på heltid. ;)

Lenke til kommentar

Er ikke vanskelig når du har lært deg alt (tar maks to dager). Det største problemet for min del er at det kan bli kjedelig i lengden, så man må finne måter å holde motivasjonen oppe. Kommer vel an på personlighet hvor kjedelig det er.

Endret av Grix
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har selv begynt å jobbe på Esso på fredag, må si kassa var grei å sette seg inn i, tippekassa var noe vanskeligere, og mat går som regel greit :)

Jobber du på bensinstasjon ja..uffamei.

Det kan være en tøff jobb.Så mye gærne folk som det finnes!

Hvor mange rare påstander har du fått høre allerede, etter 3 uker?Bare lurer, for jeg har selv jobbet på bensinstasjon som ung.Fikk da servert utrolig mye svada fra gærne kunder!

Lenke til kommentar

Personlig må jeg si at en bensinstasjon er den beste arbeidsplassen jeg har hatt. Det er mye arbeid(spesielt med de hærsens bollene) men det er en utfordring å se an kundene for å finne muligheter for mersalg.

Og ja, du får mange rare spørsmål. Det gjelder å huske de gode kundene :)

Lenke til kommentar

Jeg jobber for tiden som vikar for REMA 1000. Det jeg strevde mest med i starten var å lære meg kodene på frukt og grønt, men det går seg ganske fort til. Så er det viktig å følge verdigrunnlagene for kjeden du jobber for. Et smil har aldri skadet noen (:

Å jobbe på helligdager kan være utrolig tungt og slitsomt. Bare ta en ting av gangen og prøve så godt du kan å slappe av, så går det knirkefritt.

Lenke til kommentar

Det morsomte du kan gjøre i kassen er å vente mens de legger opp varene, for å så kjøre det mot deg og ikke stoppe.

Klarer du å pipe gjennom varene uten at du må stoppe båndet så har du vunnet, vanvittig morro hver gang.

(Men vær forberedt på at noen ser teit på deg siden du ikke starter med en gang).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...