Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mastersylinder lekker !

Anbefalte innlegg

HELP!!!

Det lekker bremsevæsker fra mastersylinderen (som sitter ved clutchpedalen)

Plastikkstrømpa på sylinderen er fullt med bremsevæske og når jeg trykker på plastikkstrømpa så kommer det mer bremsevæske.

Det er ikkje mer et halv år siden jeg skiftet sylinderen. Mastersylinderen er vell øydelagt og må skiftes? Kan det være no som forårsaker at sylinderen blir øydelagt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan mastersylinderen bli øydelagt om jeg ikkje har luftet gått nok?

(Dette var for et halv år siden)

Det jeg gjorde var å tømme bremsebeholderen ved å pumpe ut bremsevæska.

Så byttet jeg mastersylinderen.

Fylte bremsebeholderen med ny bremsevæske.

Ventet med å ha på toppa på bremsebeholderen. Så lufta jeg systemet ved å pumpe med clutch pedalen til den føltes normal ut.

Så hadde jeg på toppa på bremsebeholderen. :grin2:

Lenke til kommentar

Vet at på noen biler sitter det luftenippel på samme måte som på bremser på clutch systemet. Min bil har det ved slavesylinder.

Men jeg vet ikke om dette er grunn til at den blir ødelagt..?

Riktig montert? Ingen skader på den fra før, eventuelt som oppsto under montering?

Lenke til kommentar

Vet at på noen biler sitter det luftenippel på samme måte som på bremser på clutch systemet. Min bil har det ved slavesylinder.

Men jeg vet ikke om dette er grunn til at den blir ødelagt..?

Riktig montert? Ingen skader på den fra før, eventuelt som oppsto under montering?

Ja, det er riktig montert. Har montert på en ny mastersylinder no. Clutchen funker som det skal. Får sjå kor lenge denne sylinderen holder ut.

Denne gangen gjorde jeg samme som siste. Pumpet med clutch pedalen helt til det føltes normalt, og litt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...