RC 2 Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 (endret) Hei Vi er to jenter fra BI som trenger respondenter til masteroppgaven vår. Vår masteroppgave omhandler merkevarer og vi utvikler en skala som skal brukes i videre forskning og praksis. Målet for undersøkelsen er å måle hva forbrukere mener og føler om merkevarer. Spørreundersøkelsen tar maks 5 minutter og er anonym. Som takk vil vi trekke en vinner av en vinflaske. Vi hadde satt stor pris på din hjelp!!! Lenken til undersøkelsen på qualtrics.com: http://prenhall.qual...7WznpbjQL19VfOQ Øvrige detaljer om masteroppgaven: Studiespesialisering – Siviløkonomi og markedsføring Metode – bruk av statistikkverktøy som SPSS og LISREL Endret 30. juni 2012 av RC 2 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 .... For noen ubrukelige spørsmål, det virket her somom man prøde å bevise noe istede for å finne orginal informasjon. I andre land er kanskje merkevarer mer en prestige-"ting" men her i Norge er det kvalitet og pris som er relevant. DVS billigste er ikke det mest populære men man ser etter prisen som indikerer at produktet er av kvalitet, (en TV som tilsvarende koster 10'000, vanligvis vil mange merke som "billig drit" hvis den koster 3'000). Matvarer er dog det viktigste stedet for merkevarer der kvalitet er igjen DET viktigste, si man kjøper Gilde kjøttdeig, istede for first price. Denne undersøkelsen reflekterer ikke hvorfor man kjøper merkevarer eller ikke, men heller til hvor stor grad man kjøper merkevarer for å vise seg frem eller lignende, og det gir INGEN relevant informasjon. Hadde jeg vært veilederen deres hadde jeg ikke akseptert denne undersøkelsen som relevant, faktisk hadde jeg sagt at alle konklusjoner fra den er ugyldige pga dårlig metodikk. Men dette er BI så jeg kan forstå at kravene er lave. -frank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå