Svigermors drøm Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 (endret) Hei ! Jeg lurer på hva PenTile er og hvorfor folk synes det er fælt. Jeg har googlet og vert på Wikipedia men engelsken min er ikke så god at jeg får et godt bilde av hva det er. Grunnen er at jeg ser litt på Huawei Ascend P1 og det nevnes som et minus at den har pentile. Hvorfor vil produsenter ha med PenTile? Hva er fordelen? Takker for alle svar Endret 30. juni 2012 av Hunterra Lenke til kommentar
Habarug Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 (endret) VELDIG kort sagt betyr det at skjermen kan oppfattes litt uskarp, spesielt tekst. Men bare stikk i butikken og prøv den og se om det plager deg Endret 30. juni 2012 av Habarug Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 30. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2012 (endret) Slik jeg har oppfattet det så har det noe med farger også, har jeg rett eller er jeg helt på jordet ? Hvorfor skal produsenter gi høy oppløsning og samtidig ha PenTile ? Endret 30. juni 2012 av Hunterra Lenke til kommentar
Slai Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Fordi med høy oppløsning er pentile et non-issue. Se på SGS3, feks. Sykt bra skjerm, bruker pentile. Det er bare et minus ved lavoppløningsskjermer. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 Med qHD, vil du merke PenTile? Er ikke det slik at hvit kan oppleves som grønn? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Normalt har et piksel tre subpiksler, et for hver farge. (rødt, grønt og blått) I et pentile-panel har hvert piksel kun to subpiksler. Det er billigere å produsere, men kan gi litt rare fenomener, spesielt i tekst. Men høyere oppløsning hjelper nok endel mot dette. Mulig de er nødt til å ty til pentile for å høy nok pikseltetthet på OLED-paneler, men dette er kun spekulasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå