Ydidia Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Hei, jeg bare lurte på noe. Er det slik at, hvis jeg spiser 60g karbohydrater 1 time før en styrke økt, så vil karbohydratene brennes bort når jeg trener ? Absolutt alt liksom ? Hvis jeg altså trener med å ikek ta så lange pause og trener hardt, og jeg trener altså for å få definisjoner, så jeg har vanlighvis 3 sett og 12-15 reps. Ville bare ha svar på det Takker for svar. Lenke til kommentar
Ydidia Skrevet 30. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2012 Også er det jo dette da. Idag er kose dagen min, og jeg skal spise is... OG etter at jeg har spist opp isen så har jeg kanskej fått i meg 120g karbohydrater ca... Også skal jeg da på trening ca 1 og halv time etter det. Er det slik at underveis når jeg trener så vil absolutt all karbohydratene brennes bort ? Elelr hvor lang tid vil det ta å brenne bort 120g liksom xD Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 120g karbohydrater er rundt 480 kcal, hvor lang tid dette tar å forbrenne avhenger veldig av hvordan du trener mtp. intensitet, øvelser o.l. (bicepscurls forbrenner mindre enn knebøy). 480kcal kan sikkert gå på en time hvis du trener intensivt. Uansett høres det veldig slitsom ut å leve på "inn vs ut"-basis der du skal forbrenne alt du spiser innen et par timer. Det er dagstotalen som teller uansett. Lenke til kommentar
Ydidia Skrevet 30. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2012 Jojo, tusen takk. Men er ikek redd for å gå opp i vekt elelrno, det er ikke derfor jeg spørr dette. Grunnen er fordi, 1 gram karbohydrater binder 3g vann. Og siden jeg fikk i meg 120g karbohydrater, så blir det 360g vann. Og jeg bli sykt oppblåst av karbohydrater, spessielt ved magen. og dette liker jeg ikke. Så derfor spurte jeg hvor kjapt 120g karbohydrater brennes bort, for da samles ikke vannet opp skjønnte ? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Hva med å spise mindre simple karbohydrater å heller spise mer komplekse karbohydrater og mer sunt fett og protein isteden Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Hva med å spise mindre simple karbohydrater å heller spise mer komplekse karbohydrater og mer sunt fett og protein isteden Har det noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Hva med å spise mindre simple karbohydrater å heller spise mer komplekse karbohydrater og mer sunt fett og protein isteden Har det noe med saken å gjøre? OP sier han skal deffe, han sier han skal spise is og at karbohydrater binner vann og han vil ikke bli bloated av karbohydrater. Da er svaret rimelig enkelt at det er bedre å kutte ut de simple karbohydratene. Anyways kan man brenne mellom 300-600 kalorier på 1 times økt etter hvor hardt man trener og hvor lange pauser man har. Lenke til kommentar
Ydidia Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 Er det mulig, jeg har deffa. og er ferdig med alt det, og vet hva man skal og ikke spise, og holder meg til sunt fett og mye protein. Men som han ene sa, er det dette jeg spørr om ?? NEI! spm var om 120g karbohydrater brennes kvikt eller, det er bare det jeg vil ha svar på... ikke noe fuckings tips om å spise mer protein og fett Osv osv .... Alltid det fuckt opp med dette diskusjons stedet her, folk her klarer aldri å holde seg til 1 spm, skal alltid komme inn med noe annet som ikke har noe med saken å gjøre.... Grunnen til at jeg vil spise is er fordi jeg er veldig streng på meg selv... Trener sykt mye og har riktig kost og alt.. Og denne ene gangen ville jeg spise is... Derfor spørr jeg. Så please, hvis dere skal svare.. hold dere inna for spm mitt eller gi søren i å kommentere... -.- blir så sur ass, unnskyld meg assa. Men har aldri fått svar som er innenfor det jeg snakker om, uansett når jeg lurer på noe på denne siden. Lenke til kommentar
Ydidia Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 Takk for svar, men er ikke helt det jeg er ute etter. Jeg vet at man brenenr rundt 300-600 kcal ved 1 times trening ved hard trening. Men det jeg er ute etter er om selve karbohydratene, som er lagret i glykogenet og den slags brennes fort eller ikke. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Da foreslår jeg at du ser på første posten i emnet ditt, og hvor presist den formulerer problemstillingen din. 1 Lenke til kommentar
Ydidia Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 Ja ? gjorde det nå, og jeg spør jo bare om alt brennes ? Da kan dere jo bare svare ja eller nei, og hvorfor... Trenger ikke å komme med spis dittn og dattn Lenke til kommentar
lisA- Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Det høres veldig rart ut, og jeg har aldri hørt om det. Om det hadde vært sånn så tror jeg de fleste ville visst det Vil vel tro at alt av næringsstoffer blir tatt opp i kroppen uansett om du trener rett etter eller ikke. Kalorier du inntar og forbrenner totalt på en dag er det som teller for om du går opp/ned i vekt eller om du vedlikeholder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå