Halfe Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 Hei. Jeg har planer om å utvide HTPCen min så den kan kjøre Live-TV. men har prøvd å lese rundt om hva og hvordan men finner ikke ut. Vet jeg må ha et DVB-S2 kort, fjern kontroll med kortleser. men for å få dette til å fungere trenger jeg hjelp. Jeg har 1x PCI port ledig og 1x mini PCI-e ledig i3 3GZh dual core 4GB minne ATI radeon 5xxx 1Gb DDR3 jeg kjører W7 pro med XBMC 11 som MC software. jeg vil gjerne ha alt inne i XBMC men om det finnes andre programmer som er bedre til dette så kom gjerne med forslag. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 (endret) Såvidt jeg vet så er det ikke støtte for TV i XBMC enda (mulig det fins noen plugins). Jeg bruker MediaPortal som MC software. Den kommer med TV-funksjon. Litt plunder å sette opp, men funker rimelig bra (dog ikke helt bug-fri ...) (Promo video her ...) Endret 30. juni 2012 av helsten2 Lenke til kommentar
qwerdy Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 XBMC-PVR (frontend) er under utvikling: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HOW-TO:Watch_TV_in_XBMC Bruker det selv sammen med tvheadend som PVR backend, og det fungerer ganske så smertefritt. Dette er dog under linux. Men om du skal bruke windows er vel MediaPortal det beste (eneste) alternativet, om du skal bruke xbmc som frontend. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå