Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC vil ikke boote – rødt MEM-lys.

Anbefalte innlegg

Har bygd maskin:

-660225 Intel® Core i7-3770K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.5Ghz, 8MB, Boxed w/fa

-626410 ASUS P8H67-M LE B3, Socket-1155 m-ATX, H67, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, VGA, http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=626410

-743427 HIS Radeon HD 7850 2GB GDDR5 PCI-Express 3.0, DL-DVI-I, native-HDMI, 2xmini-Dis

-752104 Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM SATA 6Gb/s (SATA3.0) 520MB/320MB/s read/write, Bas

-745090 Cooler Master Silent Pro M2 520W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modulær, 2x 6+2pin P

-574681 Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9 Kit w/two matched DDR3 4GB, 240pin http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=574681

Får ikke startet den. Lyser og blinker bare rødt MEM – lys.

Jeg har allerede:

- Brukt eliminasjonsmetoden og testet en og to minnebrikker i alle rekkefølger i alle minnebussene.

- Skiftet harddisk, skjermkort, skjermkabler og skjerm.

- Byttet til nytt minne fra en annen maskin.

- Holdt MEM-knappen inne i 3 sek.

- Resatt bios, ved å flytte jumperen.

- Holdt DEL inne ved startup.

- Skiftet deretter til et annet hovedkort (dette har ødelagt lydkort, men prøvde for om mulig å komme inn i bios/få bildet på skjerm.) Heller ikke dette hovedkort fungerte(!) Verken med nytt minne, eller minne fra en annen maskin. Da kan det vell ikke være et minne-problem siden PC-en ikke vil boote??? Er nå bare i7-prosessoren og strømforsyningen som ikke er byttet ut.

Hva skal jeg gjøre? Hva kan problemet være? Trodde først at det var problem med hovedkort /minne, men ser ikke ut til å være det...

Er litt desperat og setter STOR pris på alle forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi du sa :

- Byttet til nytt minne fra en annen maskin.

Med mindre du har brukt helt 100% identisk minne så bør maskinen ha reagert her , det er som regel rart at man ikke får Post eller bios opp , det kan være den får "noe" strøm men ikke nok til å starte opp.

Lenke til kommentar

520W er vel for lite for det oppsettet? GPU'n i seg selv er oppført med "500W recommended", og utifra noen tester jeg akkurat leste så drar CPU'n ca 120-140W på gjennomsnittet, og så kommer alle andre komponenter, vifter etc i tillegg.

Lenke til kommentar

520W er vel for lite for det oppsettet? GPU'n i seg selv er oppført med "500W recommended", og utifra noen tester jeg akkurat leste så drar CPU'n ca 120-140W på gjennomsnittet, og så kommer alle andre komponenter, vifter etc i tillegg.

"500W recommended" gjelder for hele systemet :)

Så PSU burde være stor nok.

Lenke til kommentar

"500W recommended" gjelder for hele systemet :)

Så PSU burde være stor nok.

Joda, men en må vel regne med litt skjønn? :) Er ikke akkurat en svak CPU han sitter med, så kommer som sagt SSD/HDD, ram, HK osv utenom. Men for all del, 520W skal vel kanskje holde *akkurat*. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...