pierce007 Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Prøvd å installere med forskjellige versjoner/plater uten hell. Samme problemet. HAr installert OS på SSD, i tillegg har jeg to interner disker. Ved førstegangstart/reboot etter feks installering/oppdatering får jeg vedlagte bildet opp. Starter maskinen på nytt og da fungerer det. Skjer hver gang. Har installert OS på samme måte som jeg alltids har gjort. Hva er dette, hvordan skyldes dette og hvordan fikse dette? Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 (endret) Prøvd å installere med forskjellige versjoner/plater uten hell. Samme problemet. HAr installert OS på SSD, i tillegg har jeg to interner disker. Ved førstegangstart/reboot etter feks installering/oppdatering får jeg vedlagte bildet opp. Starter maskinen på nytt og da fungerer det. Skjer hver gang. Har installert OS på samme måte som jeg alltids har gjort. Hva er dette, hvordan skyldes dette og hvordan fikse dette? Husket du å plugge ut de to andre diskene før du instalerte os ? Hvis ikke er det fare for at windows legger oppstartpartisjonen på 100mb på en av datadiskene dine og da går det føyka når du restarter etter innstall.Når du legger inn windows skal KUN systemdisken din være tilkoblet. Endret 30. juni 2012 av kal.50 Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 30. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2012 (endret) Prøvd å installere med forskjellige versjoner/plater uten hell. Samme problemet. HAr installert OS på SSD, i tillegg har jeg to interner disker. Ved førstegangstart/reboot etter feks installering/oppdatering får jeg vedlagte bildet opp. Starter maskinen på nytt og da fungerer det. Skjer hver gang. Har installert OS på samme måte som jeg alltids har gjort. Hva er dette, hvordan skyldes dette og hvordan fikse dette? Husket du å plugge ut de to andre diskene før du instalerte os ? Hvis ikke er det fare for at windows legger oppstartpartisjonen på 200mb på en av datadiskene dine og da går det føyka når du restarter etter innstall.Når du legger inn windows skal KUN systemdisken din være tilkoblet. Mener bstemt jeg tok ut de to andre diskene ja siden jeg har lest om dette før. Under datamaskinbehandling kan jeg se at det ligger en partisjon på OS disken. Endret 30. juni 2012 av pierce007 Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Og ssd var satt til AHCI i bios før innstall? Er det første gang du skal bruke den ssd,en eller har du brukt den før uten problem ? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 30. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2012 Og ssd var satt til AHCI i bios før innstall? Er det første gang du skal bruke den ssd,en eller har du brukt den før uten problem ? Ikke endre fra RAID til ACHI i BIOS. Brukt disken før uten problem og kjørte også da i RAID. Var vel i etterkant da jeg skulle reinstallere og bruke ACHI problemene startet. Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Ok.Jeg bruker ikke ssd selv og er desverre ikke noen ekspert på dette. Vil anbefale deg følgende. List opp all HW på maskina di her. Bruk kun ssd,en til problemet er løst. Kansje lurt å sette tilbake til raid igjen og prøve ny innstall siden det funka før. Prøve en ny kabel på ssd,en? Så får vi håpe disse gutta som kan ssd skikkelig tar en tur innom tråden din Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 30. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2012 Mulig funnet årsaken - hvis jeg tar ut den ene disken og kun kjører 1xSSD og 1x intern (ikke 2), så fungerer det perfekt ser det ut som. Så enten er den ene disken defekt eller noe annet ødelagt med den (men skal jo ikke, da jeg kan se den når jeg får bootet opp til slutt). Ellers så er det kanskje noe med innmaten der denne disken sitter? Ikke byttet plasser på diskene enda bare for å sjekke. Evt hva skyldes dette? Ok.Jeg bruker ikke ssd selv og er desverre ikke noen ekspert på dette. Vil anbefale deg følgende. List opp all HW på maskina di her. Bruk kun ssd,en til problemet er løst. Kansje lurt å sette tilbake til raid igjen og prøve ny innstall siden det funka før. Prøve en ny kabel på ssd,en? Så får vi håpe disse gutta som kan ssd skikkelig tar en tur innom tråden din Kjører Raid nå! Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 30. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2012 Litt mindre klokere. Byttet plass på den ene disken, og fikk da plutselig opp Bootmgr missing!!! Kan det ligge noe boot oppsett på de to interne diskene? Og det beste er bare å reformattere dem? En annen ting - har lest en kan ta ut og sette inn diske selv med maskinen på og den vil automatisk dukke opp. Stemmer dette? Evt i ACHI mode? Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 (endret) IKKE fjern\tilkoble disker med mindre du er brennsikker på at de har støtte for hotswap eller hva det heter. Begynner å tro at bootpartisjon til Win er havna på en av datadiskene dine uten å kunne si det brennsikkert. HUSK BACKUP av alle data du vil beholde før du gjør noe som helst mer. Jeg hadde gjort følgende. 1.Instalert win på nytt med kun ssd tilkobla. 2.hvis alt funker etterpå begynt med å koble til en datadisk og formatert den. 3.koblet vekk formatert disk og satt i den andre og formatert den også. 4.koble på begge datadiskene og ting burde funke. hvis forsatt problem kjør scandisk på datadiskene for å sjekke at ikke dem har bad sectors. (det kan du sef gjøre først også.) Kan kansje være lurt å formatere datadiskene først også så ikke de lager kødd igjen når du kobler til etter innstall hvis det er slik at det ligger en bootpartisjon på en av dem.Det skal du forresten kunne se i diskbehandling.Det er en part på 100MB. Endret 30. juni 2012 av kal.50 Lenke til kommentar
SlettOe Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Hei, slenger meg på her da jeg har samme problem. Kjører OS på Intel 120gb SSD og en ekstra intern disk (ikke SSD) PC fungerte fint i går kveld, men da jeg startet den opp i dag fikk jeg samme melding som trådstartet. Har formatert alt av disker og prøvd å installere windows på begge (kun en hdd koblet til om gangen). Windows vil fortsatt ikke starte opp, når jeg prøver å kjøre i sikkermodus stopper lista ALLTID opp på "disk". Er redd for at diskene har tatt kvelden men det er litt rart om det har skjedd begge samtidig? Eller kan det eventuelt være annen maskinvare som er kaputt? Vil på ingen måte ta over tråden her men tror vi har det samme problemet, eneste er at min kommer aldri i windows uansett hva jeg prøver på. Endret 2. juli 2012 av SlettOe Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 Hei, slenger meg på her da jeg har samme problem. Kjører OS på Intel 120gb SSD og en ekstra intern disk (ikke SSD) PC fungerte fint i går kveld, men da jeg startet den opp i dag fikk jeg samme melding som trådstartet. Har formatert alt av disker og prøvd å installere windows på begge (kun en hdd koblet til om gangen). Windows vil fortsatt ikke starte opp, når jeg prøver å kjøre i sikkermodus stopper lista ALLTID opp på "disk". Er redd for at diskene har tatt kvelden men det er litt rart om det har skjedd begge samtidig? Eller kan det eventuelt være annen maskinvare som er kaputt? Vil på ingen måte ta over tråden her men tror vi har det samme problemet, eneste er at min kommer aldri i windows uansett hva jeg prøver på. Jeg løste nå problemet med å reinstallere med kun SSD disken tikoblet. Videre skal jeg reformatere de to andre interne diskene før jeg setter de på plass igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå