Gå til innhold

Panasonic 50" Plasma-TV TX-P50X50E 720p eller annen 1080p?

Anbefalte innlegg

Hola.

Kjøpte meg for et år siden en nød-TV, en sliten, rævdårlig Thomson 32". Ser om dagen litt rundt etter TVer, da jeg kom over denne tven på elkjop.no, til 3500 spenn.

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/TXP50X50E/panasonic-50-plasma-tv-tx-p50x50e

Det er jo sinnsykt billig, men er det verdt det? Det blir såklart en sinnsyk forbedring i forhold til den jeg har nå, men er litt usikker siden det er 720p og ikke 1080p.

Sitter 4-5 meter unna tven, hvor stor forskjell vil oppløsningen ha på denne avstanden?

TVen skal brukes til tv, men der har vi ikke HD uansett, så der vil det ikke være så negativt, og spilling (på PS3, 360 og Wii). De fleste spillene kjøres jo uansett i 720p og lavere, med noen unntak, så det vil vel heller ikke ha mye å si?

Der igjen kommer filmtitting, bruker for det meste en mediaboks og filmer i 720p, men er forskjellen på 1080p såpass stor at jeg vil angre kjøpet? Kan også se på noen blurays innimellom på PS3en, så jeg er litt usikker.

Prisen spiller veldig inn her, har sett på 1080p-tver uten unntak, men til denne prisen tror jeg nesten at jeg slår til, med mindre noen har noen bra innvendinger.

Kan også spørre om størrelsen, 50" blir vel ikke for stort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...