Nastro Azzurro Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 *snip* Det som er helt sikkert er at det vil yte "en god del" dårligere. Vel, blant annet er denne testen uenig med deg. Den omfatter dessuten noen av titlene som trådstarter nevnte, og ytelsesforskjellen er med et par unntak marginal, type "neppe merkbart ved normal bruk". I de tilfellene der det er en betydelig forskjell er gjerne antall FPS såpass høyt i utgangspunktet at videre diskusjon bare er av interesse ved epenis-målinger. 7870 og GTX 570 yter tilnærmet helt likt, mens 7850 yter dårligere. Har jeg sagt noe annet? Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 hvorfor all praten her? Ta heller å beregn differansekostnadene for en gjennomsnittlig gamer. Makan... du betaler ikke strømmen din selv skjønner jeg... Redusert strømforbruk blir altid dratt frem som en veldig positiv ting på alle reviews på både cpu og skjermkort. Ikke bare har jeg betalt strømmen min selv i flere år, men flere av disse årene har i tillegg vært i en heller mindre lukrativ studenttilværelse. Hva er poenget ditt egentlig? Virker heller som at du selv ikke har så stor peiling på strømkostnadene.... Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 Du tar ikke inn over deg at de som har giddet å svare i denne tråden er uenig med deg? Du kan få mene hva du vil - men at strømforbruk ikke betyr noe er rent BS. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 (endret) Du tar ikke inn over deg at de som har giddet å svare i denne tråden er uenig med deg? Du kan få mene hva du vil - men at strømforbruk ikke betyr noe er rent BS. Selvsagt kan strømforbruket ha noe å si, men jeg synes at blant annet deg selv overspiller denne faktoren. Yep, folk pleier å være uenig hvis man stiller seg kritisk til konsensus... what else is new? Endret 30. juni 2012 av Joona Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 Overspiller? Hvis valget står mellom to ganske like kort på ytelse/pris og det ene bruker betydelig mindre strøm enn det andre - hvilket kort velger du? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 https://prisguiden.no/produkt/gigabyte-radeon-hd-7870-oc-2gb-156957 Gigabyte har 3 vifter hvis støy og passe strømforbruk og passe prestanda til 2524:- er rimeligt for deg.. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 http://www.prisguide...0-oc-2gb-156957 Gigabyte har 3 vifter hvis støy og passe strømforbruk og passe prestanda til 2524:- er rimeligt for deg.. Meget bra kjøler også, har 7950, 7970 og 580 SOC med samme kjøler. Lengde kan være et problem på Windforce kortene - ikke alle kasser de passer i. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 Overspiller? Hvis valget står mellom to ganske like kort på ytelse/pris og det ene bruker betydelig mindre strøm enn det andre - hvilket kort velger du? Her snakker vi en forskjell på 300 kr, dermed hadde jeg valgt det billigste, nemlig gtx 570. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 7870 og GTX 570 yter tilnærmet helt likt, mens 7850 yter dårligere. Har jeg sagt noe annet? Du har ikke sagt noe annet, men 7870 ligger faktisk nærmere GTX 580 enn GTX 570 i ytelse. Å kjøpe et GTX 570 eller 580 idag gjør man kun om 7850 eller 7870 ikke tilbyr en god løsning (Linux,) for TS' spill er det ikke særlig store forbedringer fra eller til (kilde.) Etter siste driver fra AMD er faktisk Skyrim-ytelsen til AMD mer enn kompetetiv mot Nvidia. BF3 (som du påstår heller mot Nvidia) kjører bedre på GCN enn Fermi. Når man tar fordelene på støy, strømforbruk, fremtidige driveroppdatering for en fersk grafikkarkitektur mot en arkitektur som er ganske ferdigklemt for driverytelse, så er 300 kr mer enn verdt forskjellen for et 7870 over et 570. En Twin Frozr-vifte på GTX 570 betyr ikke at det kommer til å være mer stille enn et HD 7870, det er fortsatt 103W mot 197W (dobbelt) effektforbruk og Twin Frozr er på ingen måte en magisk kur for støyproduksjon. 3 Lenke til kommentar
ChillZoNe Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 7870 og GTX 570 yter tilnærmet helt likt, mens 7850 yter dårligere. Har jeg sagt noe annet? Du har ikke sagt noe annet, men 7870 ligger faktisk nærmere GTX 580 enn GTX 570 i ytelse. Å kjøpe et GTX 570 eller 580 idag gjør man kun om 7850 eller 7870 ikke tilbyr en god løsning (Linux,) for TS' spill er det ikke særlig store forbedringer fra eller til (kilde.) Etter siste driver fra AMD er faktisk Skyrim-ytelsen til AMD mer enn kompetetiv mot Nvidia. BF3 (som du påstår heller mot Nvidia) kjører bedre på GCN enn Fermi. Når man tar fordelene på støy, strømforbruk, fremtidige driveroppdatering for en fersk grafikkarkitektur mot en arkitektur som er ganske ferdigklemt for driverytelse, så er 300 kr mer enn verdt forskjellen for et 7870 over et 570. En Twin Frozr-vifte på GTX 570 betyr ikke at det kommer til å være mer stille enn et HD 7870, det er fortsatt 103W mot 197W (dobbelt) effektforbruk og Twin Frozr er på ingen måte en magisk kur for støyproduksjon. Takk, har ventet på ut skal komme med et inlegg som fremhever alle andres poeng i denne tråden! Beklager OT. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 1. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2012 7870 og GTX 570 yter tilnærmet helt likt, mens 7850 yter dårligere. Har jeg sagt noe annet? Du har ikke sagt noe annet, men 7870 ligger faktisk nærmere GTX 580 enn GTX 570 i ytelse. Å kjøpe et GTX 570 eller 580 idag gjør man kun om 7850 eller 7870 ikke tilbyr en god løsning (Linux,) for TS' spill er det ikke særlig store forbedringer fra eller til (kilde.) Etter siste driver fra AMD er faktisk Skyrim-ytelsen til AMD mer enn kompetetiv mot Nvidia. BF3 (som du påstår heller mot Nvidia) kjører bedre på GCN enn Fermi. Når man tar fordelene på støy, strømforbruk, fremtidige driveroppdatering for en fersk grafikkarkitektur mot en arkitektur som er ganske ferdigklemt for driverytelse, så er 300 kr mer enn verdt forskjellen for et 7870 over et 570. En Twin Frozr-vifte på GTX 570 betyr ikke at det kommer til å være mer stille enn et HD 7870, det er fortsatt 103W mot 197W (dobbelt) effektforbruk og Twin Frozr er på ingen måte en magisk kur for støyproduksjon. Går man den veien så er man straks i gtx 670 territorie når det gjelder pris. Twin frozr er kanskje ikke magisk, men ja, det er en fin "kur" mot overdreven viftestøy. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2012 7870 og GTX 570 yter tilnærmet helt likt, mens 7850 yter dårligere. Har jeg sagt noe annet? Du har ikke sagt noe annet, men 7870 ligger faktisk nærmere GTX 580 enn GTX 570 i ytelse. Å kjøpe et GTX 570 eller 580 idag gjør man kun om 7850 eller 7870 ikke tilbyr en god løsning (Linux,) for TS' spill er det ikke særlig store forbedringer fra eller til (kilde.) Etter siste driver fra AMD er faktisk Skyrim-ytelsen til AMD mer enn kompetetiv mot Nvidia. BF3 (som du påstår heller mot Nvidia) kjører bedre på GCN enn Fermi. Når man tar fordelene på støy, strømforbruk, fremtidige driveroppdatering for en fersk grafikkarkitektur mot en arkitektur som er ganske ferdigklemt for driverytelse, så er 300 kr mer enn verdt forskjellen for et 7870 over et 570. En Twin Frozr-vifte på GTX 570 betyr ikke at det kommer til å være mer stille enn et HD 7870, det er fortsatt 103W mot 197W (dobbelt) effektforbruk og Twin Frozr er på ingen måte en magisk kur for støyproduksjon. Går man den veien så er man straks i gtx 670 territorie når det gjelder pris. Twin frozr er kanskje ikke magisk, men ja, det er en fin "kur" mot overdreven viftestøy. Men det betyr ikke at de lager lite lyd, Asus sin DCII kjøler skal være stillere enn Twin Frozr (dette her jeg testet litt på selv og sjekket nettet. Men det betyr ikke at kortene er stille, jeg hører helt klart mitt Asus GTX 570 i kassa mi nå. Lenke til kommentar
SERCIOS Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juli 2012 Tusen takk for alle tilbakemeldinger... Endte til slutt opp med SAPPHIRE RADEON HD7850 OC 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP http://www.dustinhome.no/product/5010623154/sapphire-radeon-hd7850-oc-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/#intcmp=searchProvider_dacsa Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 1. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2012 7870 og GTX 570 yter tilnærmet helt likt, mens 7850 yter dårligere. Har jeg sagt noe annet? Du har ikke sagt noe annet, men 7870 ligger faktisk nærmere GTX 580 enn GTX 570 i ytelse. Å kjøpe et GTX 570 eller 580 idag gjør man kun om 7850 eller 7870 ikke tilbyr en god løsning (Linux,) for TS' spill er det ikke særlig store forbedringer fra eller til (kilde.) Etter siste driver fra AMD er faktisk Skyrim-ytelsen til AMD mer enn kompetetiv mot Nvidia. BF3 (som du påstår heller mot Nvidia) kjører bedre på GCN enn Fermi. Når man tar fordelene på støy, strømforbruk, fremtidige driveroppdatering for en fersk grafikkarkitektur mot en arkitektur som er ganske ferdigklemt for driverytelse, så er 300 kr mer enn verdt forskjellen for et 7870 over et 570. En Twin Frozr-vifte på GTX 570 betyr ikke at det kommer til å være mer stille enn et HD 7870, det er fortsatt 103W mot 197W (dobbelt) effektforbruk og Twin Frozr er på ingen måte en magisk kur for støyproduksjon. Går man den veien så er man straks i gtx 670 territorie når det gjelder pris. Twin frozr er kanskje ikke magisk, men ja, det er en fin "kur" mot overdreven viftestøy. Men det betyr ikke at de lager lite lyd, Asus sin DCII kjøler skal være stillere enn Twin Frozr (dette her jeg testet litt på selv og sjekket nettet. Men det betyr ikke at kortene er stille, jeg hører helt klart mitt Asus GTX 570 i kassa mi nå. Takk Olestokk for denne fantatiske innsikten. En revolusjonerende oppdagelse at en vifte lager lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå