PerUlv2 Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 7850 er ganske så lik GTX 570 i ytelse - dårligere i noen spill, bedre i andre som det altid er med AMD vs Nvidia - og bruker MYE mindre strøm og utvikler MYE mindre varme - dette betyr en del for de aller fleste. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 Definer "NVIDIA fanboy". Er det en person som har eid et likt antall produkter fra AMD/ATI og NVIDIA de siste årene? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 Kjennetegn på en fanboy er at han blant annet anbefaler åpentlyst dårligere løsninger basert på sin preferanse ;-) Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 (endret) 7850 er ganske så lik GTX 570 i ytelse - dårligere i noen spill, bedre i andre som det altid er med AMD vs Nvidia - og bruker MYE mindre strøm og utvikler MYE mindre varme - dette betyr en del for de aller fleste. Folk bryr seg om viftestøy, veldig lite annet. Kjennetegn på en fanboy er at han blant annet anbefaler åpentlyst dårligere løsninger basert på sin preferanse ;-) Så en tilnærmet lik løsning til en billigere penge er en "åpenlys dårligere løsning"? Endret 30. juni 2012 av Joona Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 (endret) De fleste jeg kjenner bryr seg om ytelse, strømforbruk og varmeutvikling - viftestøy henger ofte i sammen med disse faktorer også. Og pris da såklart. Endret 30. juni 2012 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 De fleste jeg kjenner bryr seg om ytelse, strømforbruk og varmeutvikling - viftestøy henger ofte i sammen med disse faktorer også. Derfor anbefalte jeg msi twin frozr som er en fin kjøler for folk som bryr seg om støy og temperaturer. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 Så en tilnærmet lik løsning til en billigere penge er en "åpenlys dårligere løsning"? Ja - når løsningen er en utgått modell med det dobbelte strømforbruket - det finnes folk som faktisk bryr seg om sånt .... mange. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 (endret) Ikke mitt problem at AMD gir ut et nytt skjermkort som ikke yter bedre enn forrige generasjon.... Hvis du ser på HD 7850 vs GTX 570 yter GTX 570 i gjennomsnitt litt bedre, men HD 7850 koster nesten 500kr og har halve strømforbruket... Personlig ser jeg ikke på strømforbruk som en stor avgjørende faktor når jeg velger skjermkort til min stasjonære gaming pc. Da kommer ytelse alltid først. sammenligner man gtx 570 og 7850 så velger man gtx 570 hvis man er gamer, og velger 7850 hvis man er.... en strømsparende-ikke-gamer? Du nevnte jo "bra vifte som støyer lite" istad, strømforbruk har mye med varmeproduksjon å gjøre, varme har mye med støy å gjøre. HD 7850 støyer en god del mindre hvis man velger et kort med skikkelig kjøler. Endret 30. juni 2012 av Olestokk Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 Så en tilnærmet lik løsning til en billigere penge er en "åpenlys dårligere løsning"? Ja - når løsningen er en utgått modell med det dobbelte strømforbruket - det finnes folk som faktisk bryr seg om sånt .... mange. Da er min anbefalning for folk som setter pris og ytelse foran strømforbruk. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 (endret) Du nevnte jo "bra vifte som støyer lite" istad, strømforbruk har mye med varmeproduksjon å gjøre, varme har mye med støy å gjøre. HD 7850 støyer en god del mindre hvis man velger et kort med skikkelig kjøler. Har prøvd å si det men... strømforbruk er visst ikke viktig lenger... Endret 30. juni 2012 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 Ikke mitt problem at AMD gir ut et nytt skjermkort som ikke yter bedre enn forrige generasjon.... Hvis du ser på HD 7850 vs GTX 570 yter GTX 570 i gjennomsnitt litt bedre, men HD 7850 koster nesten 500kr og har halve strømforbruket... Personlig ser jeg ikke på strømforbruk som en stor avgjørende faktor når jeg velger skjermkort til min stasjonære gaming pc. Da kommer ytelse alltid først. sammenligner man gtx 570 og 7850 så velger man gtx 570 hvis man er gamer, og velger 7850 hvis man er.... en strømsparende-ikke-gamer? Du nevnte jo "bra vifte som støyer lite" istad, strømforbruk har mye med varmeproduksjon å gjøre, varme har mye med støy å gjøre. HD 7850 støyer en god del mindre hvis man velger et kort med skikkelig kjøler. MSI twin frozr er et kort som ikke akkurat er kjent for å være støyende. Leser dere kun det dere vil eller? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 Ikke mitt problem at AMD gir ut et nytt skjermkort som ikke yter bedre enn forrige generasjon.... Hvis du ser på HD 7850 vs GTX 570 yter GTX 570 i gjennomsnitt litt bedre, men HD 7850 koster nesten 500kr og har halve strømforbruket... Personlig ser jeg ikke på strømforbruk som en stor avgjørende faktor når jeg velger skjermkort til min stasjonære gaming pc. Da kommer ytelse alltid først. sammenligner man gtx 570 og 7850 så velger man gtx 570 hvis man er gamer, og velger 7850 hvis man er.... en strømsparende-ikke-gamer? Du nevnte jo "bra vifte som støyer lite" istad, strømforbruk har mye med varmeproduksjon å gjøre, varme har mye med støy å gjøre. HD 7850 støyer en god del mindre hvis man velger et kort med skikkelig kjøler. MSI twin frozr er et kort som ikke akkurat er kjent for å være støyende. Leser dere kun det dere vil eller? Hvis man da tar et HD 7850 med Twin Frozr kjøler vil det fortsatt støy en god del mindre enn GTX 570 med Twin Frozr. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 Du nevnte jo "bra vifte som støyer lite" istad, strømforbruk har mye med varmeproduksjon å gjøre, varme har mye med støy å gjøre. HD 7850 støyer en god del mindre hvis man velger et kort med skikkelig kjøler. Har prøvd å si det men... strømforbruk er visst ikke viktig lenger... Strømforbruk er jo selvsagt en faktor, men GTX 570 har ikke urimelig høye verdier. Det er heller at 7850 har veldig lave verdier. Et overklokket 7970 har for eksempel et veldig høyt forbruk, men det er jo fortsatt et bra kort. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 Jeg prøver å få frem at STRØMFORBRUKET er like høyt uansett - og det er MANGE som bryr seg om det - at du ikke gjør det betyr ikke at det teller. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 Ikke mitt problem at AMD gir ut et nytt skjermkort som ikke yter bedre enn forrige generasjon.... Hvis du ser på HD 7850 vs GTX 570 yter GTX 570 i gjennomsnitt litt bedre, men HD 7850 koster nesten 500kr og har halve strømforbruket... Personlig ser jeg ikke på strømforbruk som en stor avgjørende faktor når jeg velger skjermkort til min stasjonære gaming pc. Da kommer ytelse alltid først. sammenligner man gtx 570 og 7850 så velger man gtx 570 hvis man er gamer, og velger 7850 hvis man er.... en strømsparende-ikke-gamer? Du nevnte jo "bra vifte som støyer lite" istad, strømforbruk har mye med varmeproduksjon å gjøre, varme har mye med støy å gjøre. HD 7850 støyer en god del mindre hvis man velger et kort med skikkelig kjøler. MSI twin frozr er et kort som ikke akkurat er kjent for å være støyende. Leser dere kun det dere vil eller? Hvis man da tar et HD 7850 med Twin Frozr kjøler vil det fortsatt støy en god del mindre enn GTX 570 med Twin Frozr. kanskje... hvor mange desibel? Det som er helt sikkert er at det vil yte "en god del" dårligere. Jeg prøver å få frem at STRØMFORBRUKET er like høyt uansett - og det er MANGE som bryr seg om det - at du ikke gjør det betyr ikke at det teller. Hvorfor er ditt argument sterkere enn mitt? "MANGE bryr seg om det"... vel, MANGE bryr seg IKKE. Er det greit da? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 Strømforbruk er ofte en stor faktor, kan man redusere det er det absolutt en fordel. I allefall for de av oss som betaler strømregningen selv... Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 De er ikke alle som sitter på gutterommet her da.. de fleste av dem som betaler strømmen sin selv bryr seg ja. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 (endret) hvorfor all praten her? Ta heller å beregn differansekostnadene for en gjennomsnittlig gamer. alle forutsetninger bør selvsagt begrunnes, men det sier seg kanskje selv. Endret 30. juni 2012 av Joona Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 hvorfor all praten her? Ta heller å beregn differansekostnadene for en gjennomsnittlig gamer. Makan... du betaler ikke strømmen din selv skjønner jeg... Redusert strømforbruk blir altid dratt frem som en veldig positiv ting på alle reviews på både cpu og skjermkort. 2 Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 *snip* Det som er helt sikkert er at det vil yte "en god del" dårligere. Vel, blant annet er denne testen uenig med deg. Den omfatter dessuten noen av titlene som trådstarter nevnte, og ytelsesforskjellen er med et par unntak marginal, type "neppe merkbart ved normal bruk". I de tilfellene der det er en betydelig forskjell er gjerne antall FPS såpass høyt i utgangspunktet at videre diskusjon bare er av interesse ved epenis-målinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå