Gå til innhold

Erfaringstråd: Samsungs speilløse kameraer

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg Samsung NX210 i dag, og så langt liker jeg bildefilene fra denne hakket bedre enn de fra NEX-5N. Jeg synes også bildene blir skarpere og det kan nok skyldes at objektivet på Samsung'en tegner litt skarpere.

post-30214-0-16917800-1341017144_thumb.jpg

Den ENESTE jeg kan se så langt som litt negativt med NX210 i forhold til NEX-5N er objektivets byggekvalitet. Optisk er det hakket bedre mener jeg, men zoomringen er litt mer tråkk og ikke så "elegant" og glidende som objektivet på NEX'en.

NX210 har jo også wifi for overføring av bilder til pc samt mulighet for å poste bilder på facebook og video på Youtube etc. Men tar man bilder i RAW som jeg gjør så er ikke dette mulig så klart. (Video overføring funker sef.). En morsom funksjon, men blir nok ikke særlig mye brukt for min del.

De eneste gangene jeg kommer til å bruke dette er hvis jeg sitter på en fest ett sted hvor det er nettverk. Da kan jeg ta bilder og video og laste de rett opp på nettet til ønsket lokasjon. Morsomt, men ikke spesielt nyttig dog som sagt.

Alt i alt, så rangerer jeg NX210 litt over NEX-5N og hovedgrunnen er at bildene virker skarpere rett fra kameraet rett og slett.

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...