Allie Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg har for en lite stund siden fått et nytt Nikon Speilrefleks. Jeg tok mange bilder tidligere i dag, men så plutselig virket det ikke mer. Det tok bare helt sorte bilder (ikke pga dårlig lys/instilling, men de var helt sorte). Når jeg skulle se på displayet var alt helt sort og bildene ble også slik. Ellers funket kameraet bra og jeg kunne se på bildene jeg har tatt, inn på menyen osv. Det var akkurat som om jeg hadde dekselet på kameraet og tok bilder med det på.. Kan noen være så snill å hjelpe meg, og si om kameraet er ødelagt, om bare objektivet er ødelagt, eller om det evt er noe annet jeg kan gjøre for å fikse det kjapt...? Takk! Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Det hadde vært greit om du forteller hvilke instillinger du har satt kameraet til, er det i P,A,S eller M. Eller bruker du automatiske instillinger? Hvis du ikke bruker automatikken kan du sjekke om du har stillt eksponeringskompensasjonen helt ut i -. Lenke til kommentar
Allie Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg vet egentlig ikke så mye om kameraer og instilling, men jeg hadde det i hvertfall i både S og A når det hendte.. så hvis det er tilfelle, hvordan får jeg fikset det? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Det er jo mulig at kameraet har "gått åt skogen"; men da vil i såfall du kunne få det fikset på garantien, Alternativet er at du skrudd litt for mye på knappene, og endt med noen instillinger som er ugunstige i dårlig lys. Mitt forslag er å vente til i morgenl, sett kamera i "grønn firkant" innstilling og ta noen bilder. Så lenge linsedekseleter av,så skal du få greie bilder da. Hvis ikke, så er det feil på kamera. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 I tillegg til det tomsi42 foreslår så kan du prøve å resette alle innstillingene i kameraet, det skal være mulig å finne en factory reset i menyen et sted. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 I tillegg til det tomsi42 foreslår så kan du prøve å resette alle innstillingene i kameraet, det skal være mulig å finne en factory reset i menyen et sted. Et meget godt tips. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Hvis du ikke vet så mye om kamera og innstillinger, da kan bruksanvisningen være et greit sted og starte. 5 Lenke til kommentar
Allie Skrevet 30. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2012 Fantastisk! Det fungerte, tusen takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå