snowbot Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Hei. Jeg kjøpte meg i dag en Grundig 40" VLE 7139 (LED TV) Jeg tenkte jeg for første gang endelig skulle sette meg ned og spille Cod BO på en ordentlig tv, men så oppdager jeg et dealy som nesten er på 1 sec da jeg skal begynne og sny meg. Dette ble veldig irriterende i lengden da jeg faktisk ikke klarte og ta ned mere en 1-2 personer gjennom en runde. har tidligere bare sutti med en LCD tv og der fungerte det helt fint. Jeg har etter som jeg forsto en ganske så grei HDMI kabel (gull utak) Har hørt at HDMI kabelen kan spille noen rolle, men må si at dette ikke er tillfelle i denne situasjonen. jeg har også prøvd og redusere hastighet på kontroll da jeg kanskje trudde dette kunne ha noe og si med broblemet vedsto. Er det noen av dere har inne som har hatt samme problemet. og er det noen av dere som eventuelt vet åssen jeg kan få en orden på dette? Hadde jo vært utrolig morsomt og kunne brukt tv'en til det jeg fakstisk kjøpte den for =) Takker for alle SB Lenke til kommentar
samco Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) Alle flat tvr har input lag desverre .. se om du har en game mode eller pc mode på tvn din det kan hjelpe Fryktelig stor forskjell fra tv til tv fra over 100ms på de fleste 2012 lg tv til 35ms på de bedre i år Hdmi kabele spiller ingen rolle et annet tips er å skru av alt av motion pluss pixel perfect eller andre bilde proseseringer som kan invirke på lagget Endret 29. juni 2012 av samco Lenke til kommentar
snowbot Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 hvordan finner jeg ut av om jeg game mode på tven? hadde jeg vist det kunne jeg sjekket det ut =) Lenke til kommentar
samco Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Uff da ser ut som du virkelig har en tv som har 140ms gaming lag http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=25514 Viktig å sjekke dette før et tv kjøp Lenke til kommentar
snowbot Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 jeg spurte i butikken ved kjøpet av denne tven. han jeg snakket med sa den skulle være veldig fin og spille på uten delay osv. skjønner ikke åssen han kan si noe sånt da dette faktisk ikke er tilllfelle. det blir vel en tur tilbake med tven til elkjøp i morgen da tenker jeg. for noe jeg ikke kan spille på er absolutt ikke et ønske. tusen takk for hjelpen samco. setter stor pris på det. Lenke til kommentar
samco Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) Ja bruk 30 dagern å sjekk litt rundt om gaming lag før du kjøper en ny gaming tv flatpanels.dk (hd) tester inputlag på tvn de tester, grei plass å sjekke Endret 29. juni 2012 av samco Lenke til kommentar
snowbot Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 skal ta en titt der før jeg velger noen ny tv. er som du sier. greit og sjekke det opp før jeg tar enda en dum besluttning =) takker igjen for hjelpen =) Lenke til kommentar
samco Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Nei da hold på å trampe i klaveret selv med en lg lm-960v som var bestilt :nei2: helt til flat panels målte 101ms input lag ble den fort avbestilt puh... irriterende at sider som cnet og trusted reviews ikke måler dette Lenke til kommentar
snowbot Skrevet 30. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2012 det stemmer, ikke nok med det. men at dem faktisk setter en som ikke har peil på tv bak skranken ved tv avdelingen i en butikk. helt utrolig sier nå jeg bare... Lenke til kommentar
Blu-Boss Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Inputlag er et mega problem som bare har blitt værre siste år.....vær glad du kjøpte på elkjøp så du kan bytte inn møkka Irriterer meg at så få selgere er klar over problemet,samme med reviews i feks lyd 0g bild,hjemmekino osv.....de nevner aldri inputlag. Hvis vi bare prater om inputlag så er plasma definitivt best. Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 elkjøp, lefdal og exspert har 30dagers retur rett veldig kjekt system Lenke til kommentar
snowbot Skrevet 30. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2012 jeg tenkte på en ting. jeg skal tilbake og levere tven nå om ikke mange timene. hva er makismalen i en inplug lag som cam være før man eventuelt mærker det da man spiller? jeg skjønte på deg "Samco" at 130 var mye. men derretter hva hvor høyt er det man evnetuelt kan godta at det kan gå før man ikke vil spille på tven? kan* Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Jeg hadde samme problemet for ett år siden, da jeg jeg kjøpte en Samsung Series 6 LED TV. Selv med spillmodus på, så lagget det fælt. Bildekvaliteten var også veldig kjip med spillmodus skrudd på. Jeg sendte den tilbake, og kjøpte en litt billigere 46" Sony Bravia (Engine 2) istedet. På denne er det vel så å si ingen lagg i det hele tatt. Jeg har PS3 (HDMI), Xbox (HD AV), og PC (VGA) koblet til. Lenke til kommentar
snowbot Skrevet 30. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2012 okay. men nå kan ikke jeg overstige prisen på 5600 kr. og jeg vet at LCD kan gi mindre lagg en led tven. men jeg har nå også veldig lyst til og ha en LED tv. så nei jeg får vel bare se hva jeg gjør da jeg kommer i butikken, skal bortover dit nå. kryss fingerene for at jeg ikke må dit enda en gang da jeg får den nye hjem hehe Lenke til kommentar
Knuttsen Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Hvis du ikke har egen game modus, skru av 100/200hz eller hva du har, og motion interpolation. På din tv heter det vel perfect picture plus, som sikkert er noe lignende. Skru av alt du kan i menyene. En tv skal ikke lage veldig mye delay uansett hvor mye fiksfakseri den har så lange du slår det av. Om den er originalt 50ms eller 150ms skal ikke ha så mye å si. På min Philips så varierer delayen alt etter hvor mye jeg har på. Har jeg på 200hz mode OG motion interpolation på er det ganske merkbart. Har jeg bare på motion interpolation f.eks. er det mindre merkbart. Skrur jeg alt av er det ingen merkbar delay. Lenke til kommentar
snowbot Skrevet 30. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2012 kjøpte selv en Philips. nettopp satt den opp. kjørte første runde uten pc-mode på, da var det litt delay. derretter satt jeg det på for og se om det fungerte bedre. skal si det funket som en drøm! =)) alt er bra og ingen flere problemer i siktet God sommer allesammen! Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Litt høy inputlag på tv og litt høy ping da er online spilling bare å glemme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå