LuckyStrike1 Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Problem: Jeg har en ekstern harddisk som har vært brukt på en rekke forskjellige PCer opp gjennom årene, og fikk for en stund tilbake et problem med få tilgang til filene. Det gjelder excel, word, ppt og pdf, hvor jeg får følgende feilmeldinger. Excel: Excel cannot access "filnavn". The document may be read-only or encrypted. "filnavn" cannot be accessed. The file may be corrupted, located on a server that is not responding, or read-only. Word: Word cannot open the document: user does not have access priviledges Pdf: Det oppstod en feil under åpning av dokumentet. Ingen tilgang. Det interessante er at jeg får åpnet word/excel/pdf etc som er zippet. Bildefiler, musikkfiler, tekstfiler, exe.filer får jeg også åpnet uten problemer. ............................. Har forsøkt minst det følgende (de "vanlige" løsningene...) - Fjernet "read-only" - Gitt tilgang til "everyone" i rotmappen - Laget nye tilganger, fjernet gamle etc. Prøvd mye forskjellig her uten hell. - Brukt tre forskjellige PCer, både med og uten admin-rettigheter - Startet PC i sikkerhetsmodus Det hadde vært veldig gunstig å få åpnet disse filene på en eller annen måte da det er en del viktige dokumenter og minner der. Tips? Lenke til kommentar
LuckyStrike1 Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 Det kan også nevnes at problemet eksisterer både på PC med XP, Vista og Windows 7. Lenke til kommentar
LuckyStrike1 Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2012 Ingen som kan hjelpe meg med dette? :-) Lenke til kommentar
SanderAKALego Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Hei Jeg har også et lignende problem, jeg får forandra eierskapet på filene men problemet er at jeg har over 1000+. Noe som ville tatt dager å få orden i. Har prøvd alt som jeg kommer på, hadde vært fint om noen kunne komme opp en en rask løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå