planmat Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) Hei. Jeg driver fortiden med et lite hobby prosjekt på å "utvikle" et middagplanleggings program/verktøy som skal gjøre hverdagen litt enklere. Mange familier har mye unødvendig handling og mye mat kastes pga dette. Føler også at middagene blir bedre når det er litt planlegging bak. Vektøyet i sin enkelthet handler om å velge middagsretter fra en database for de aktuelle ukedagene. Man får så ut detaljert handleliste, matplan etc. Tenker også å inkludere kostnader, kalorioversikt, automatisk oppskrifter og andre ting som kan være av nytte. Det jeg snart trenger er beta testere som kan hjelpe meg å teste verktøyet i praksis, og gi meg tilbakemeldinger på andre nyttige funksjoner etc. For de som er interesserte send meg en mail eller PM. En ting som jeg trenger nå raskt er en oversikt over forskjellige middagsretter folk spiser for å fylle databasen. Fint om dere kan sende meg hva dere spiser til middag i lik utførelse som vedlagt excel fil. Dette vil være til stor hjelp. Foreløpig epost [email protected]. Hvis dere føler at et slik verktøy er unødvendig kan dere også gi meg en tilbakemelding på dette, men håper på positiv respons. Hvis responsen er positiv vil det bli opprettet en nettside der man kan følge framgangen og laste ned verktøyet. Dette er ment som et gratis verktøy for hjelp i hverdagen. Middagsretter(eks).xlsx Endret 30. juni 2012 av planmat Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Det er sikkert et fint hobbyprosjekt for å lære litt om programvareutvikling, men sjansen for at dette blir tatt i bruk er vanvittig små. Rent teknologisk er det gammeldags å skrive ut handelistene. Det finnes mange slike systemer, og folk forventer å kunne bruke telefonen. Mange av de store dagligvarekjedene har sin egen app, blant dem Rema. Appen deres heter til og med Middagsplanleggeren. Sånn ellers finnes det mer nøytrale tjenester, som f.eks. OurGroceries. Der har man en app til telefonen, samt at man kan logge seg inn på nettsidene deres og få tilgang til handlelistene der. Lenke til kommentar
bas Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Som nevnt ovenfor, sikkert et fint prosjekt for de som øsnker å lære seg programmering, men blir alt for bakstreversk å printe ut, i dag er det telefoner og apps som gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå