Gå til innhold

Flyktninger får sponset førerkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje staten også skal gi flykninger gratis boliger til 5 milioner kroner? Så dyre hus er i dag. Men det er en del vanlige nordmenn som må jobbe seg til boliger.

De har jo ikke penger så hvorfor ikke?

Jeg syns det hele er tåplig, så kan godt være at innvandrene syns de har det for bra og gidder ikke å gjøre noe i det heletatt.

Endret av LMH1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Om flyktninger får lappen sponset, bør da også ungdom fra mindre heldigstilte familier også få det?

Burde sponsing av lappen være inntektsprøvet?

Vet ikke angående det du spør om - men mener personlig at det er for vanskelig for de fleste å klare den forbaskede og veldig nødvendige "lappen"

Lenke til kommentar

Hva med folk som f.eks har både har dysliksi, Autisme og ADHD eller hendikappet på en eller annen måte, burde de nektes å ta lappen fordi disse ikke er i stand til dette? Eller at disse må betale 200 000 kr for å få førekort opplærling? I så fall burde de fått en annen løsning? Isteden for å bli straffet for sin uflaks?

Mens innvandrere og lavutdannet folk få særbehandling ved å få lappen delevis finansiert eller full fiansiert av staten fordi det er synd på disse?

Er ikke det veldig urettferdig det vil bli for enkelte? Jeg støtter fremdeles man kan få et lån man jeg syns ikke vi og våres norske statsborgere skal betale folk som i utgangspunktet ikke har gjort en dritt for det norske folk de er kun heldige, mens vi er uheldig? Og må jobbe for det vi har?

Jeg har forståelse for både kriminalitet og urettferdighet, men jeg mener dette ikke løser noe på dette eller urettferdighet for den skyld, dette blir som å gi ABB gratis førekort på grunn av 22 juli og kompensasjon fordi han ikke var i stand til å forstå bedre.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om flyktninger får lappen sponset, bør da også ungdom fra mindre heldigstilte familier også få det?

Burde sponsing av lappen være inntektsprøvet?

Kanskje, dersom det viste en klar positiv effekt. Vi har jo "gratis" skolegang i Norge og nesten "gratis" helsevesen, mens vi stort sett må betale for tannlege etc. Noen ytelser er behovsprøvet uten at vi reagerer på det. Om man synes sånt er en god ting er et politisk spørsmål. Om flertallet vil ha behovsprøvet sponsing av førerkort så er det slett ikke uetisk annet enn eventuelt av idologiske grunner.

Geir :)

Lenke til kommentar

Hva med folk som f.eks har både har dysliksi, Autisme og ADHD eller hendikappet på en eller annen måte, burde de nektes å ta lappen fordi disse ikke er i stand til dette? Eller at disse må betale 200 000 kr for å få førekort opplærling? I så fall burde de fått en annen løsning? Isteden for å bli straffet for sin uflaks?

Er de ikke "i stand til det" så burde de vel ikke få lappen i det hele tatt. Men dette er strengt tatt en helt annen problemstilling. Det "feiler" ikke flyktningene noe, annet enn behov for hjelp til å etablere seg og komme i arbeid. De trenger ikke 200 000 for å ta lappen, de greier det i snitt like godt som Ola Dunk. Og når de har fått lappen og jobben, så har vi snudd dem fra en ren utgift til mer elle rmindre selvforsørget. Det er en investering i deres integrering, og det er det disse pengene er ment til.

Mens innvandrere og lavutdannet folk få særbehandling ved å få lappen delevis finansiert eller full fiansiert av staten fordi det er synd på disse?

Men det er jo ikke fordi det er synd på dem de får denne støtten. Det er fordi man mener det fungerer positivt i integreringshensikt. Dette er ikke noen stor test på millimeterrettferdighet, men hvordan penger som allerede er bevilget til et formål, i dette tilfellet integrering, best kan utnyttes.

Er ikke det veldig urettferdig det vil bli for enkelte? Jeg støtter fremdeles man kan få et lån man jeg syns ikke vi og våres norske statsborgere skal betale folk som i utgangspunktet ikke har gjort en dritt for det norske folk de er kun heldige, mens vi er uheldig? Og må jobbe for det vi har?

Jeg har - med enkelte års unntak for å få meg en utdannelse, i sykdom og for å forsvare kongeriket - jobbet siden jeg var 17. Jeg føler meg ikke uheldig, men priviligert. Spesielt i forhold til folk som kommer fra fattige og krigsherjede land. Men nå stikker jeg gjerne en tier til en fyllik også, selv om han ikke har gjort "en dritt" for det ene eller andre "folket". Det gjør jeg fordi jeg innser at han er den uheldige og jeg er den heldige i det forholdet.

Jeg har forståelse for både kriminalitet og urettferdighet, men jeg mener dette ikke løser noe på dette eller urettferdighet for den skyld, dette blir som å gi ABB gratis førekort på grunn av 22 juli og kompensasjon fordi han ikke var i stand til å forstå bedre.

Men nå er ikke dette en støtte som skal løse urettferdighet, det er en støtte som skal fremme integrering. Og den gis ikke til folk som ikke "er i stand til å forstå bedre", men til folk som de angjeldende kommunene finner har lettere for å komme i arbeid om de har førerkort.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man være så sikker på det ikke feiler flykningene noe?

Kan være de er langtid kriminelle, men problemet i norge selv de som risikerer dødstraff i utlandet blir alikevel boende i norge, et godt eksempel på det mulla krekar.

Burde han som alle andre få førerkortet gratis?

Jeg bare spør, det er jo lov å begynne å lure om det er noe feil i dette landet. Greit nok å prøve å gi utlendingene jobber men da burde innvanderene tjene 50 kr timen eller noe slikt. Innvandring tjener vi neppe på, med mindre vi får noe igjen som er positivt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvordan kan man være så sikker på det ikke feiler flykningene noe?

Det feiler dem ingenting som skyldes at de er flyktninger. Skjønt det kan være ting i deres hjemland/kultur som gjør dem mer disponert for ulike problemer. Men selvsagt kan det feile dem noe, akkurat som det av og til feiler nordmenn noe.

Kan være de er langtid kriminelle, men problemet i norge selv de som risikerer dødstraff i utlandet blir alikevel boende i norge, et godt eksempel på det mulla krekar.

Burde han som alle andre få førerkortet gratis?

Om Mullah Krekar hadde fått gratis førerkort når han kom hit så hadde han kanskje blitt taxisjafør istedet for yrkesprovokatør... ;)

Jeg bare spør, det er jo lov å begynne å lure om det er noe feil i dette landet. Greit nok å prøve å gi utlendingene jobber men da burde innvanderene tjene 50 kr timen eller noe slikt.

Hva i all verden oppnår vi med å gi "utlendingene" 50 kroner/timen?

Innvandring tjener vi neppe på, med mindre vi får noe igjen som er positivt.

:wee:

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...