Gå til innhold

Indøk på NTNU

Pute

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er nå ferdig med VG2 og skal søke på videre utdanning til neste år. Er interessert i økonomi og realfag og har sett på Indøk-linja på NTNU som interessant. Men jeg er veldig usikker på hva jeg ønsker å bli seinere i livet. Hva konkret jeg skal jobbe med er fryktelig vanskelig for meg å si noe om nå.

Hvilke jobber har man mulighet til etter endt Indøk studium? man da inntre som mellomleder eller leder på noe slags vis, eller kan man bli en vanlig ansatt også?

Jeg står med mange ubesvarte spørsmål og håper dere kan hjelpe meg å svare på noen!

Er på forhånd takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes at i situasjonen du er i, så bør du tenke på hvilket studie som vil være mest interessant de neste årene, og så heller tenke på hva slags jobb du vil ha i når det er ett år igjen av studiet.

Det er nemlig ikke bare-bare å ta en såpass krevende grad som du snakker om.

Jeg skjønner selvfølgelig at du tenker på jobben i etterkant, men skulle du velge Indøk har du veldig store valgmuligheter. Du trenger ikke bekymre deg for å finne en jobb du vil trives i.

Lenke til kommentar

Så du utelukker svært få jobber spesielt innen økonomi dersom du går Indøk? Både lederstillinger og stillinger som ansatt?

Du sier at Indøkstudiumet er krevende. Føler at VGS har gått ganske lett så langt og regner med at Indøkstudiumet er en del mer krevende. Er det noen her som kan si noe om hvor krevende det er? Hvor mye tid har man til overs utenom studiene?

Lenke til kommentar

Så du utelukker svært få jobber spesielt innen økonomi dersom du går Indøk? Både lederstillinger og stillinger som ansatt?

Lederstillinger får man som oftest med erfaring og ikke studier. Det er det jeg hører i hvert fall.

Hvor mye tid har man til overs utenom studiene?

Får bare anta at mitt studie er like krevende. Fritid har man, men hvor mye man har avhenger av hvor mye du prioriterer lesing/jobbing. Er du "skoleflink" vil du ha nok fritid.

Lenke til kommentar

Ja, tenkte meg det.

Jeg driver idrett på nasjonalt nivå akkurat nå og har ambisjoner videre innen idretten. Legger ned 7-800 timer med trening hvert år. Kan det bli vanskelig å drive idrett ved siden av på et såpass høyt nivå? Kan vere vanskelig for deg (ahpadt) å svare på dersom du ikke driver idrett, men har andre innspill her? Er det mulig å få tilpasset studieløpet på Indøk-linja ved NTNU?

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at NTNU vanligvis er veldig behjelpelige i forbindelse med toppidrett.

Skal undersøke og kontakte NTNU for opplysninger på det området!

Her er noen som har fullført indøk

http://www.ntnu.no/s.../jobbmuligheter

Jeg kjenner to andre, de havnet i aksjemeglerhuset First og konsulentselskapet McKinsey. Det var slike jobber de siktet på da de begynte studiet også.

Super lenke det der!

Jeg bor for tiden hjemme i en forholdsvis liten kommune (Rundt 2000 innbyggere). Har også planer om å bo her videre i livet. Er det like enkelt i slike små kommuner å få seg jobb med Indøk i baklomma?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...