DalaiLaban Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Er det noen som vet navnet på eller hvilken formel som brukes for å regne ut hvilken fart en badering har når den blir slengt ut i en sving? Regner med at man må vite: *båtens fart (50km) *lengde på tau (10m) *tid brukt fra bak båt til ut på siden (90grader) (3sec ca) Hvis du kan regne det ut så gjerne vis utregningen, er gøy å lære sånt Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Du må finne lengden på den banen, baderingen følger. Du får børste støvet av Geometribøkene :-) Med i beregningen for å finne lengden på banen, tenker jeg at det er nødvendig å vite. Hvor er ringen når båten tar den nødvendige manøver. (Ser for meg at båten må gjøre en "S" Manøver, for å oppnå rett kraft) Etter det, blir det en beregning av vinkelhastigheten. Hvor fort beveger baderingen (hjulet) seg, i forhold til båten (navet). Ingen formler, men ta en titt på "vinkelhastighet" og jeg tror du skal komme fram til svaret :-) Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå