Gå til innhold

Hjelp til innkjøp av ekstern nettverkslagring

Anbefalte innlegg

Dataen min har ikke så veldig my ledig plass igjen, og jeg skal derfor gå til innkjøp av ekstern lagring. Siden det er andre i familien som også skal ha tilgang til den så har jeg sett litt rundt og funnet ut at det er lurt å kunne koble den opp til hjemmenettverket i stedet for å rote med kabler.

Har ikke et veldig stort budsjett, så lurer på om denne vil fungere. Er klar over at det finnes mye bedre løsninger, men de går over budsjettet. Tenker at prisen kan ligge på pluss minus 1000 kr. Kan også legge til at den også burde fungere med både Windows og OS X. Vil den nevnte over fungere. Kan legge til at jeg ikke er veldig interessert i avanserte løsninger ettersom det sikkert ender opp med at jeg ikke skjønner noen ting.

På forhånd takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan også se på Buffalo CloudStation CS-X 2TB. Koster litt mer (en hundrelapp), men den vet jeg virker sammen med TimeMachine på OSX.

Sjekket spesifikasjonene/manual på Western Digital My Book Live 2TB, den virker også sammen med TimeMachine på OSX. Billigst er den hos SIBA.

Seagate FreeAgent GoFlex Home 2TB er også et alternativ, koster det samme om du kjøper hos Pixmania, eller en 150 kr mer. Støtter også OSX og TimeMachine. Personlig ville jeg vurdert denne, av to grunner:

• Den har mulighet til å koble på en USB-disk for større lagringskapasitet, noe de to andre ikke har.
  • Selve disken er enklere å skifte ut.

Men de har uansett litt ulik funksjonalitet - og det kan være funksjonalitet hos en av de du faktisk trenger.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Okei takk for svar. Men har dere peiling på hvorfor alle nevnte produkter i denne tråden får dårlige ratinger på amazon.com? Virker som at mange ikke får dem til, men er dette rett og slett fordi de ikke skjønner det eller fordi produktet er dårlig?

Lenke til kommentar

Nå koster disse ikke særlig mye mer enn en harddisk av samme størrelse - så da kan man ikke regne med så veldig mye funksjonalitet og ytelse. Mange tror nok disse skal være enklere å sette opp og kunne gjøre mye mer enn de gjør - da blir man fort skuffet. Satte selv opp en Buffalo for noen dager siden - og må si jeg klødde meg i hodet et par ganger. Tross at det egentlig virket veldig enkelt. Produktet såg ellers ut til å virke helt greitt.

Men for litt over 1 000 kr får man ikke noe som er bedre - da må man nok opp i en 2 - 3 000 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...