Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan Truxal gjøre deg engstelig?

Thoraxxx

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste tiden økt til 60mg truxal om kvelden. Jeg får mareritt men å sove dårlig er ikke noe særlig det heller. Det jeg opplever nå er at jeg føler meg litt annerledes ut over dagen. Ikke trøtt men jeg føler at inntrykk sitter i veldig lenge. Blir engstelig og føler ikke meg hjemme helt. Kan det være at truxalen sitter i kl 17 når man tar den 23 dagen i forveien eller er det bare normale angsten som spiller meg et puss?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Felleskatalogen står det under "Dosering":

"Doseres individuelt og tilpasses den kliniske tilstanden. Ved langvarig antipsykotikabehandling må vedlikeholdsdosen ikke være høyere enn strengt nødvendig.

Adjuvans ved psykiske lidelser preget av langvarig/vedvarende angstfølelse: 15 mg + 15 mg + 30 mg eller mer daglig.

Adjuvans ved behandling av abstinenssymptomer ved alkohol- og annen rusmiddelavhengighet: 25 mg 3-4 ganger daglig.

Akutte og kroniske psykoser: Voksne: 30-150 mg eller mer peroralt 3 ganger daglig. Vedlikeholdsdose vanligvis 100-200 mg daglig.

Barn: 0,5-2 mg/kg/dag.

Søvnforstyrrelser: 15-25 mg eller mer ca. 1 time før sengetid.

Forsiktighet utvises ved dosering til eldre. Individuell dosering i området 15-90 mg daglig."

Jeg vil si at 45-60 mg er en moderat dose, og at jeg som bruker 300 mg om kvelden bruker en høy dose. Høyere enn anbefalt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...