Postkassestativ Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Har problemer med at bilen surner i motbakker. har skiftet alle tenningsdeler og alle filter uten resultat. Det virker også som om den får for mye bensin. Det er automat, c18nz. i de fleste motbakker kryper den under 40kmt Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Tror det er map-sensor på disse. Se om slangen fra innsug til map-sensoren er hel og sitter ordentlig på. Har du også byttet bensinfilter? Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 sjekk luftfilter, måle kompresjonstrykk hvis du har mulighet til det. bare for å luke det vekk. men som LiamH sier, sjekk at den ikke trekker "falsk" luft. kan også gjøres ved å bruke startgass å spraye rundt koblingene i innsugsslangen, øker turtallet når du sprayer trekker den falsk luft. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Hvis den trekker falskluft vil turtallet generelt øke, så jeg tviler på at det er falskluft rundt innsuget. Hvis MAP-sensoren derimot ikke føler undertrykket i innsuget vil blien bli "dau". Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 Problemet er løst. Bakre eksospotte var nesten helt tett. Fant ut at jeg skulle ta den av, da jeg kun fikk 3500rpm på motoren. Nå er den rensket for dritt, å bilen går bedre enn forventet å MYE billigere. Enn om jeg hadde sjekket det før........ Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Det er ikke akkurat den mest logiske årsaken, så at du ikke sjekket det før er ikke så rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå